Travel

Jalan-jalan Bandung

Assalamualaikum Sepatutnya artikel ni ditulis pada Februari lepas. Tapi Mak tak sempat… huhu. Apa-apa pun kena tulis dan tepek gambar jugak sebab Mak nak buat kenangan. Blog ni kan diary Mak. Kali ni kisah jalan-jalan Bandung, Indonesia. p/s: Terima kasih pada Cik Abang sebab memberi keizinan pada Mak untuk pergi ke sana. Pergi tak lama, […]

Continue Reading

Travel

101 Resort Janda Baik Pahang

Assalamualaikum. Lepas menyambut Hari Raya Aidil Adha, saya sekeluarga sempat singgah ke Kampung Janda Baik, Pahang. Dah lama plan nak pergi, tapi tak berkesempatan. Alhamdulillah. Akhirnya berjaya juga misi nak ke sini. Tempatnya cantik. Pada siapa-siapa yang mencari tempat hijau, ada sungai, tenang dan tak berapa jauh dari KL, memang inilah tempatnya… 😊 OK. Tak […]

Continue Reading

Cerita | Family | Travel

Di Pasiran Pantai

Assalamualaikum. Sepanjang jalan di persisiran pantai, ada banyak juga hidupan laut yang dijumpai. Saya nak letak gambar kat sini. Untuk kenang-kenangan. Gigih anak-anak saya cari hidupan laut ni dan bersungguh-sungguh juga Mak dia orang ambik gambar… 😜😜😜 Itulah hasil tangkapan gambar hari Sabtu lepas. Kalau lagi beberapa tahun nanti anak saya tanya, saya akan jawab.. […]

Continue Reading

Cerita | Family | My Stories | Travel

Sunrise In Mersing

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Hajat untuk ke pantai lagi tercapai. Semasa sibuk dengan hal-hal pekerjaan hari tu, hati memang rasa nak sangat tengok laut, ombak, pantai, matahari, ‘langit oren’ dan yang sewaktu dengannya. Destinasi kami adalah ke Mersing. Ni pemandangan di waktu pagi. Dalam pukul 7 lebih. Tu pun rasa dah terlambat, jadi, terpaksa berlari larian dari […]

Continue Reading

Travel

Jalan-jalan Ho Chi Minh

Assalamualaikum Alhamdulillah. Hujung minggu yang lalu Akak berkesempatan pergi jalan dengan kawan-kawan. Girls Trip kata orang… Anyway, thanks to cik Abang, sebab bagi Akak pergi. Destinasi kali ini adalah ke Ho Chi Minh, Vietnam. Mula-mula nak berjalan ke tempat lain, tapi memandangkan Akak-akak sekelian nak ber-shopping raya, maka inilah tempat yang menjadi pilihan. Kalau tidak […]

Continue Reading

Travel

Asakusa dan Ameyoko

Assalamualaikum Hari ni sudah hari ke 4. Dapat juga berjalan ke Asakusa dan Ameyoko untuk makan angin dan cuci-cuci mata. Macam biasa, saya cuma nak tepek gambar sebagai kenangan. Gambar-gambar di Asakusa. Ni pulak adalah gambar-gambar di Ameyoko. Atas cadangan kawan saya, En Saman (bukan nama sebenar), saya telah singgah di restoran Chicken Man di […]

Continue Reading