Cerita Family

Under The Sea

Assalamualaikum Hari tu sempat juga Akak dan keluarga pergi snorkeling. Siapa yang nak menyelam boleh juga. Memang aktiviti yang menarik untuk keluarga. Walaupun pada mulanya Akak nak duduk-duduk kat gigi air aje (sambil sun bathing…aawww) tapi rugi pulak kalau tak ikut sama. Subhanallah. Memang cantik. The cure for anything is salt water…sweat, tears or the …

Continue Reading
Cerita Family

Sambal Udang Petai

Assalamualaikum Alangkah bagusnya kalau tiap-tiap hari dapat makan tengah hari dengan keluarga…. Best kan? Asalkan dapat makan bersama-sama, dapat makan nasi panas dengan lauk faveret Akak, sambal udang petai ni pun, jadik le…haha Dapat pergi pasar pagi-pagi cari lauk segar, lepas tu dapat masak dan makan bersama family memang menjadi impian kebanyakan kaum wanita atau …

Continue Reading
Cerita Product Review Uncategorized

Laut Di Darat

Assalamualaikum Tengah hari tadi sempat pergi Sogo untuk cuci-cuci mata. Terjebak pulak dengan tempat ni. Suka tengok deco-deco berasaskan laut. Keratif….cantik. Rasa macam dalam akuarium 😀 Nasib baik jugaklah jiwa hari ni kental dan tak ada rasa nak ‘menjala’. Nawaitu pun cuma nak jalan-jalan aje. Bukan nak soping…huhu Macam-macam benda jugak ada. Dari perhiasan rumah, …

Continue Reading
Cerita Motivasi Uncategorized

Kenapa Pisang Emas Dibawa Berlayar?

Assalamualaikum… Semua mesti biasa dengan pantun ni kan… Persoalannya…kenapa buah pisang yang dibawa belayar? Kenapa bukan buah durian, buah rambutan, ciku, cempedak, mangga atau buah-buahan lain? Dan….dalam banyak-banyak pisang, kenapa pisang emas yang dipilih. Kenapa bukan pisang tanduk, pisang kaki, pisang berangan, pisang embun atau pisang montel?..kenapa mesti pisang emas?. Menurut cerita orang-orang lama, zaman …

Continue Reading
Cerita Uncategorized

Antara Mi Ayam Dan Ayam Mi

Assalamualaikum Sebenarnya bukannya nak cerita pasal mi ayam sangat, tapi nak cerita tentang asal usul mi segera. Mi segera (baca : instant noodle) adalah mi separa masak yang dikeringkan. Biasanya mi segera dimakan setelah dimasak atau direndam selama 3 hingga 5 minit. Bungkusan perencah disertakan bersama dengan bungkusan mi segera.  Kalau lihat di pasaran, bukan …

Continue Reading