Hobby | Other Craft | Sewing Diary

Oven Mitt

Assalamualaikum. Bila dah berkerjasama dengan oven, kenalah ada cukup kelengkapan. Betul tak? Ni adalah percubaan pertama membuat oven mitt. Ada bahan tak cukup sebenarnya. Saya tak ada stok span di rumah. Jadi saya gunakan kain batting yang agak keras. Jadi, kejadiannya agak keras sikit. Kira boleh la kot…😊. Janji tangan tak panas bila bekerja dengan […]

Continue Reading

Hobby | Other Craft

DIY Face Mask

Assalamualaikum. Baru-baru ni Akak ada buat face mask. Belajar dari Uncle Youtube aje. Nak kata pandai menjahit tu, tak ada lah jugak. Tapi setakat nak jahit sambung-sambung kain tu, boleh la siket2. Akak cuba ‘jahit tangan’ saja. Tak perlu guna mesin jahit. Saiznya pun kecik aje. Jadi, adik kakak yang tak ada mesin jahit tu […]

Continue Reading