Cerita Family Travel

Hutan Lipur Lentang

Assalamualaikum. Balik dari kampung hari tu, sempat singgah di Hutan Lipur Lentang. Barulah segar mata bila melihat benda-benda hijau kan. Tambah lagi dapat mandi air terjun. Tak kan sama dengan swimming pool… 😁 Lebih kurang macam jambatan gantung. Suka pulak anak saya main kat sini. Kalau nak pergi berkelah atau nak cari tempat tenang sambil …

Continue Reading
Cerita Family Travel

Tanjung Resang Mersing Johor

Assalamualaikum Alhamdulillah. Hujung minggu lepas berkesempatan ke Mersing, Johor kerana urusan keluarga. Dah alang-alang ke Mersing, singgah kejap di Tanjung Resang. Antara tempat yang saya suka sangat pergi kalau ke Mersing adalah Tanjung Resang. Saya suka tengok pantainya yang cantik. Selain daripada pantai, view perjalanan dari Bandar Mersing ke Tanjung Resang juga cantik. I like… …

Continue Reading
Cerita Travel

Jalan-jalan Bandung

Assalamualaikum Sepatutnya artikel ni ditulis pada Februari lepas. Tapi Mak tak sempat… huhu. Apa-apa pun kena tulis dan tepek gambar jugak sebab Mak nak buat kenangan. Blog ni kan diary Mak. Kali ni kisah jalan-jalan Bandung, Indonesia. p/s: Terima kasih pada Cik Abang sebab memberi keizinan pada Mak untuk pergi ke sana. Pergi tak lama, …

Continue Reading
Cerita Family Travel

Di Pasiran Pantai

Assalamualaikum. Sepanjang jalan di persisiran pantai, ada banyak juga hidupan laut yang dijumpai. Saya nak letak gambar kat sini. Untuk kenang-kenangan. Gigih anak-anak saya cari hidupan laut ni dan bersungguh-sungguh juga Mak dia orang ambik gambar… 😜😜😜 Itulah hasil tangkapan gambar hari Sabtu lepas. Kalau lagi beberapa tahun nanti anak saya tanya, saya akan jawab.. …

Continue Reading
Cerita Family My Stories Travel

Sunrise In Mersing

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Hajat untuk ke pantai lagi tercapai. Semasa sibuk dengan hal-hal pekerjaan hari tu, hati memang rasa nak sangat tengok laut, ombak, pantai, matahari, ‘langit oren’ dan yang sewaktu dengannya. Destinasi kami adalah ke Mersing. Ni pemandangan di waktu pagi. Dalam pukul 7 lebih. Tu pun rasa dah terlambat, jadi, terpaksa berlari larian dari …

Continue Reading