Cerita | Hobby | My Stories

My Mini Garden

Assalamualaikum… Semenjak PKP ni, rajin pulak nak ‘berkebun’. Tanah yang luas terbentang tu, tak ada lagi…jadi bertanam lah di tempat yang ada. Mentang-mentang masa tu ada nursery baru bukak kat Bangi. Rajin le pergi situ. Tiap-tiap minggu rasa nya buat kunjungan hormat…😄. Nak hilangkan stress katanya. Kat atas tu gambar tahun 2020. Gambar ke 4 […]

Continue Reading

Cerita | Family | My Stories

Saya Telah Di Vaksin

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Selesai juga proses untuk vaksin ke 2… So, lepas ni boleh la merentas negeri…😀 Walaupun agak lambat sebab ramai kawan-kawan dah selesai proses ni, tapi syukur Alhamdulillah, giliran saya tiba juga. Dan dah selesai pun. Saja nak tepek gambar kat sini buat kenangan. Vaksin ke 2 pada 30 Julai 2021. Proses untuk vaksin […]

Continue Reading

Cerita | My Stories

Moga Cahaya Tiba Nanti

Assalamualaikum… Pinjam siket lirik lagu Ombak Rindu…😊 Sudah masuk hari ke 2 PKPD di tempat saya. Doa yang baik-baik saja. Harapnya usaha kali ini dapat membantu mengurangkan kadar kes Covid-19. Yang masih ada kerja, syukur Alhamdulillah. Untuk peniaga-peniaga di luar sana atau mereka yang telah terkesan sejak bermulanya Covid 19 ini, moga segala urusan dipermudahkan. […]

Continue Reading

Cerita | My Stories

Kisah Peniaga Kecil

Assalamualaikum Nampaknya masih belum ada tanda-tanda yang masalah Covid-19 akan selesai dalam masa terdekat. Apa-apa pun saya pasti ramai yang berharap agar masalah Covid-19 ini akan berakhir secepat mungkin. Bila dilihat pada peniaga-peniaga di luar sana, ramai yang terkesan semenjak Covid-19 ini bermula. Kalau setakat 6 bulan, mungkin masih boleh bertahan. Tapi, kalau sudah lebih […]

Continue Reading

Bags & Pouches | Cerita | Sewing Diary | Tote Bag

Abang dan Lockdown 2021

Assalamualaikum. Lockdown sudah masuk hari ke 6. Harapnya usaha dan ikhtiar ini dapat memberikan hasil yang baik untuk membendung kenaikan kes covid. Kalau tak ada apa-apa hal, baik duduk di rumah diam-diam saja. Moga masalah covid 19 ni segera berakhir. Apa kena mengena Lockdown dengan Abang pulak. Abang siapa tu? Tak ada “Abang” sesiapa sebenarnya. […]

Continue Reading

Cerita | Islam

Nuzul Quran 2021

Selamat Menyambut Nuzul Quran 2021. “Ya Allah. Besarkanlah kecintaan ku terhadap Al Quran. Jadikanlah Al Quran cahaya bagi penglihatan ku, sebagai penawar dada ku, sebagai pengusir kegelisahan dan kesedihan ku. Ya Allah, hiasilah lisanku dengannya, baguskanlah wajahku dengannya, kuatkanlah jasadku dengannya, beratkanlah timbangan kebajikanku, berikanlah aku rezeki berupa kemampuan membacanya dengan baik dan benar, anugerahkanlah […]

Continue Reading