Cerita Islam

Maal Hijrah 1443

Assalamualaikum Selamat Tahun Baru Semoga Tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Semoga dipanjangkan umur dan mendapat usia yang diberkati Di murahkan rezeki Diberikan ketetapan iman Diberikan kesihatan yang baik dan dilindungi dari segala wabak penyakit Dimudahkan segala urusan Semoga mendapat rahmat dan hidayah dari Allah serta pengakhiran yang baik Semoga diberikan kejayaan di dunia …

Continue Reading
Cerita Hobby My Stories

My Mini Garden

Assalamualaikum… Semenjak PKP ni, rajin pulak nak ‘berkebun’. Tanah yang luas terbentang tu, tak ada lagi…jadi bertanam lah di tempat yang ada. Mentang-mentang masa tu ada nursery baru bukak kat Bangi. Rajin le pergi situ. Tiap-tiap minggu rasa nya buat kunjungan hormat…😄. Nak hilangkan stress katanya. Kat atas tu gambar tahun 2020. Gambar ke 4 …

Continue Reading
Cerita Family My Stories

Saya Telah Di Vaksin

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Selesai juga proses untuk vaksin ke 2… So, lepas ni boleh la merentas negeri…😀 Walaupun agak lambat sebab ramai kawan-kawan dah selesai proses ni, tapi syukur Alhamdulillah, giliran saya tiba juga. Dan dah selesai pun. Saja nak tepek gambar kat sini buat kenangan. Vaksin ke 2 pada 30 Julai 2021. Proses untuk vaksin …

Continue Reading
Cerita My Stories

Moga Cahaya Tiba Nanti

Assalamualaikum… Pinjam siket lirik lagu Ombak Rindu…😊 Sudah masuk hari ke 2 PKPD di tempat saya. Doa yang baik-baik saja. Harapnya usaha kali ini dapat membantu mengurangkan kadar kes Covid-19. Yang masih ada kerja, syukur Alhamdulillah. Untuk peniaga-peniaga di luar sana atau mereka yang telah terkesan sejak bermulanya Covid 19 ini, moga segala urusan dipermudahkan. …

Continue Reading
Cerita My Stories

Kisah Peniaga Kecil

Assalamualaikum Nampaknya masih belum ada tanda-tanda yang masalah Covid-19 akan selesai dalam masa terdekat. Apa-apa pun saya pasti ramai yang berharap agar masalah Covid-19 ini akan berakhir secepat mungkin. Bila dilihat pada peniaga-peniaga di luar sana, ramai yang terkesan semenjak Covid-19 ini bermula. Kalau setakat 6 bulan, mungkin masih boleh bertahan. Tapi, kalau sudah lebih …

Continue Reading