Family | My Stories | Travel

Colmar Tropicale Bukit Tinggi

Assalamualaikum. Hari tu saya berkesempatan membawa keluarga bercuti ke Bukit Tinggi, Pahang. Dah lama sebenarnya. Baru nak update hari ni. Percutian itu sepatutnya pada 18 & 19 Disember 2021, tetapi terpaksa ditunda kerana laluan Lebuh Raya Pantai Timur telah ditutup akibat banjir. Alhamdulillah, pihak hotel dapat memberikan tarikh lain untuk ‘check-in’. Terima kasih Colmar Tropicale […]

Continue Reading

Family | Islam

Syawal 2022

Assalamualaikum Selepas 2 tahun kita beraya PKP di perantauan, tahun ini Alhamdulillah, dapat beraya di kampung. Cuma terkejut siket sebab tak sangka kita menyambut 1 Syawal pada hari Isnin, 2 Mei 2022. Ingatkan raya hari Selasa. Tapi, sedih jugakan…sebab terburu buru mengucapkan selamat tinggal pada Ramadhan. Semoga dapat bertemu lagi dengan Ramadhan tahun depan. InsyaAllah. […]

Continue Reading

Cerita | Family

24 April 2022

Assalamualaikum. Alhamdulillah…Allah masih memberikan nikmat umur Semoga terus diberikan kesihatan, dimurahkan rezeki, tercapai segala cita-cita & hajat dan semoga diberkati selalu. Thank you for the cake ❤ Sekian. Wassalam.

Continue Reading

Cerita | Family | My Stories

Saya Telah Di Vaksin

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Selesai juga proses untuk vaksin ke 2… So, lepas ni boleh la merentas negeri…😀 Walaupun agak lambat sebab ramai kawan-kawan dah selesai proses ni, tapi syukur Alhamdulillah, giliran saya tiba juga. Dan dah selesai pun. Saja nak tepek gambar kat sini buat kenangan. Vaksin ke 2 pada 30 Julai 2021. Proses untuk vaksin […]

Continue Reading

Cerita | Family

Sweet 17

Assalamualaikum Alhamdulillah. Masih dipanjangkan usia dan diberikan kesihatan. Syukur atas segala nikmat Allah. Simpan gambar untuk kenangan. Sekian. Wassalam.

Continue Reading

Cerita | Family

Mi Siam Berkuah

Assalamualaikum. Semalam saya mencuba resipi ini. Sila rujuk di blog azlita masam manis (norazlitaaziz.blogspot.com) untuk resipi. Dah lama nak buat mi siam berkuah ni, tapi tak berkesempatan. Semalam cuba masak untuk juadah berbuka puasa. Ok atau tak ok…Kira ok lah kan. Dah selamat di makan semasa berbuka puasa. Cuma saya pekatkan lagi kuah…untuk lebih umpphh…(katanya). […]

Continue Reading