Cerita Family

Mi Siam Berkuah

Assalamualaikum. Semalam saya mencuba resipi ini. Sila rujuk di blog azlita masam manis (norazlitaaziz.blogspot.com) untuk resipi. Dah lama nak buat mi siam berkuah ni, tapi tak berkesempatan. Semalam cuba masak untuk juadah berbuka puasa. Ok atau tak ok…Kira ok lah kan. Dah selamat di makan semasa berbuka puasa. Cuma saya pekatkan lagi kuah…untuk lebih umpphh…(katanya). …

Continue Reading
Cerita Family

Cross Stitch

Assalamualaikum. Lama dah nak menulis tentang cross stitch ni. Dari tahun ke tahun, baru dapat menulis tentangnya 😓. Ingat balik pasal cross stitch, sebab terjumpa kain ni semasa mengemas stor hari tu. Saya buat cross stitch tu dah lama, 15 tahun yang lalu. Masa tu saya baru melahirkan anak. Kerana komplikasi yang teruk semasa melahirkan, …

Continue Reading
Cerita Family

Back To School

Assalamualaikum Minggu lepas, kerajaan telah memgumumkan bahawa sesi persekolahan akan bermula 1 Mac 2021. Dan hari ini…pasti Mak Ayah sudah mula sibuk membuat persiapan untuk anak-anak. Maklumlah sudah lama duduk di rumah. Anak-anak pun sudah semakin membesar. Anak bungsu saya pun sudah lebih tinggi daripada saya sekarang…huhu. Semalam, saya cuba ke kedai pakaian sekolah untuk …

Continue Reading
Cerita Family

1 Februari 2021

Assalamualaikum. Pejam celik. Pejam celik. Dah masuk bulan ke 2 tahun 2021. 1 Februari adalah Hari Wilayah. Jadi Mak cuti hari ni. Buat apa hari ni? Mak mulakan hari dengan senyuman dan sarapan. Minum kopi dulu ☕😍 Lepas sarapan…Mak tengok pokok-pokok depan rumah. Sambil di temani oleh kucing hitam kesayangan. Logan namanya. Lepas tengok pokok2 …

Continue Reading
Cerita Family Travel

Di Pasiran Pantai

Assalamualaikum. Sepanjang jalan di persisiran pantai, ada banyak juga hidupan laut yang dijumpai. Saya nak letak gambar kat sini. Untuk kenang-kenangan. Gigih anak-anak saya cari hidupan laut ni dan bersungguh-sungguh juga Mak dia orang ambik gambar… 😜😜😜 Itulah hasil tangkapan gambar hari Sabtu lepas. Kalau lagi beberapa tahun nanti anak saya tanya, saya akan jawab.. …

Continue Reading
Cerita Family My Stories Travel

Sunrise In Mersing

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Hajat untuk ke pantai lagi tercapai. Semasa sibuk dengan hal-hal pekerjaan hari tu, hati memang rasa nak sangat tengok laut, ombak, pantai, matahari, ‘langit oren’ dan yang sewaktu dengannya. Destinasi kami adalah ke Mersing. Ni pemandangan di waktu pagi. Dalam pukul 7 lebih. Tu pun rasa dah terlambat, jadi, terpaksa berlari larian dari …

Continue Reading