Cerita Family My Stories

Sunny Side Up

As salam… Pagi ni Kak Fiffy memperkasakan lagi skill goreng telur 😀 Ini lah hasilnya. Orang kampung Akak panggil Sunny rise up. Mungkin sebab rupa parasnya seakan-akan matahari. Elok jugalah kalau dimakan masa sarapan, sesuai dengan rupanya yang seperti morning sun. Tapi kalau nak buat lauk makan tengah hari atau nak jadikan makanan tambahan bersama …

Continue Reading
Cerita Family

Lempeng Oat

Assalamualaikum. Hajat di tekak nak makan lempeng kelapa, tapi siapa pulak nak parut kelapa malam-malam ni…. Maka Akak tambah aje lah oat. Stok oat pun masih banyak lagi…Lebih sihat pun ya juga 😀 Kebetulan sambal ikan bilis semalam ada lagi. Memang elok sangat lah kalau di makan bersama. Cara buat lempeng oat ni senang aje. …

Continue Reading
Cerita Family My Stories Travel

Titik Tengah Semenanjung

Assalamualaikum Kalau Pontian dikenali sebagai Penghujung Benua Asia, Temerloh pula telah dikenalpasti sebagai Titik Tengah Semenanjung. Dulu saya ingat Temerloh hanya sebagai Bandar Ikan Patin, tapi rupanya ada nama lain. Gambar atas tu home-cooked patin tempoyak. Best tau kalau makan lauk ikan patin tempoyak. Dapat pulak nasi panas. Perrgghhhhh. Mak Mertua lalu kat belakang pun …

Continue Reading
Cerita Family My Stories

Tanjung Balau Desaru

Cuti sekolah Disember lepas, Akak sekeluarga sempat bercuti di Desaru. Destinasi untuk ambik gambar adalah di Tanjung Balau. Sambil balik kampung dan menziarah saudara mara, kita pergi bercuti di pantai…yeay. Tak nak cerita panjang-panjang. Nak post gambar aje…hihi Ok..Itu aje nak hapdet hari ni. Selamat bekerja (musim cuti bulan Disember dah berakhir….huhu) Sekian. Wassalam.

Continue Reading