Beauty & Health Uncategorized

Boleh Kurus Ke Kalau Makan Salad?

Assalamualaikum. Alkisahnya…hari ni akak pergi Isetan KLCC dan membeli salad. Bukan nak jadi macam mat salleh. Cuma nak berdiet dan tak nak makan makanan yang berkarbohidrat tinggi…(katanya…..) Tapi boleh kurus ke kalau makan salad?…. Menurut kajian, kalau makan salad memang boleh membantu untuk mengurangkan berat badan. Tapi, ada syaratnya: Dalam sajian salad tu, tak boleh …

Continue Reading
Beauty & Health Uncategorized

Fit and Healthy

Assalamualaikum.. Hari ni saya berkesempatan untuk ke Taman Tasik Cempaka, Bangi. Boleh jugak la kalau rasa nak jogging atau jalan-jalan lenggang kangkung laju-laju…..dari duduk bersandar tengok tv kat rumah sambil makan kuih raya. Nampak tak orang Bangi begitu bersemangat untuk bersenam dan menjaga kesihatan. Health is wealth.. Tapi Mak tumpang selfie aje kat situ..haha Apa-apa …

Continue Reading
Beauty & Health Uncategorized

Kiss From A Rose

Kalau bunga rose sering dikaitkan dengan kisah cinta sepasang kekasih, tapi sebenarnya kalau di makan lagi bagus :D:D Sejak dahulu lagi, bunga rose atau mawar memang terkenal sebagai bahan penting untuk kecantikan. Kalau tak percaya, sila baca kat botol tu. Bunga rose bukan sahaja cantik dipandang dan berbau harum, tapi ada banyak khasiat lain yang …

Continue Reading
Beauty & Health Product Review Uncategorized

Kinohimitsu Japan Detox Tea

Assalamualaikum Alhamdulillah. Dah masuk hari ke 3 raya. Pastinya dah puas melayan tekak dengan pelbagai juadah raya. Sebutlah apa jugak nama makanan raya…..ketupat, rendang, kuah kacang, sayur lodeh, nasi minyak, nasi bariyani, kari kambing, ayam masak merah, kek, dodol dan pelbagai macam kuih..mesti semua dah sumbat dalam perut tanpa was-was…..hihi. Itu baru version selatan. Belum …

Continue Reading