My Stories

Dan Akhirnya

Assalamualaikum Wabak penyakit itu datang jaga akhirnya. Saya disahkan positive covid-19 pada 9 Ogos 2022. Bila update MySejahtera, disuruh pula ke CAC berdekatan. Jenuh nak mencari kat mana lah CAC Bangi/Kajang. Alhamdulillah. Berjumpa juga. Nasib baik selepas pemeriksaan dapat balik rumah. Alhamdulillah. 2 hari pertama (juga hari sebelumnya) rasa tak larat sangat. Sakit kepala rasa […]

Continue Reading

Bread & Bun | Cerita | Sourdough

Sourdough

Assalamualaikum Akhirnya berkesempatan juga nak belajar buat roti ‘sourdough’. Kebetulan terjumpa iklan pasal kelas belajar membuat roti sourdough ini dan tempatnya tak jauh pula dari rumah. Jadi, Akak pun apa lagi. Terus register…😍 Apa yang dimaksudkan dengan roti sourdough? Roti sourdough merupakan alternatif kepada roti putih. Sourdough merupakan sejenis roti yang dibuat dengan kombinasi tepung […]

Continue Reading

Family | My Stories | Travel

Colmar Tropicale Bukit Tinggi

Assalamualaikum. Hari tu saya berkesempatan membawa keluarga bercuti ke Bukit Tinggi, Pahang. Dah lama sebenarnya. Baru nak update hari ni. Percutian itu sepatutnya pada 18 & 19 Disember 2021, tetapi terpaksa ditunda kerana laluan Lebuh Raya Pantai Timur telah ditutup akibat banjir. Alhamdulillah, pihak hotel dapat memberikan tarikh lain untuk ‘check-in’. Terima kasih Colmar Tropicale […]

Continue Reading

Family | Islam

Syawal 2022

Assalamualaikum Selepas 2 tahun kita beraya PKP di perantauan, tahun ini Alhamdulillah, dapat beraya di kampung. Cuma terkejut siket sebab tak sangka kita menyambut 1 Syawal pada hari Isnin, 2 Mei 2022. Ingatkan raya hari Selasa. Tapi, sedih jugakan…sebab terburu buru mengucapkan selamat tinggal pada Ramadhan. Semoga dapat bertemu lagi dengan Ramadhan tahun depan. InsyaAllah. […]

Continue Reading

Cerita | Family

24 April 2022

Assalamualaikum. Alhamdulillah…Allah masih memberikan nikmat umur Semoga terus diberikan kesihatan, dimurahkan rezeki, tercapai segala cita-cita & hajat dan semoga diberkati selalu. Thank you for the cake ❤ Sekian. Wassalam.

Continue Reading

About Barley | Cerita

Barley Bowl

Assalamualaikum Selalu kita tengok orang makan oat. Kali ni saya nak cuba barli pulak. Version kali ni bukan overnight barley, sebab barli ni saya dah rebus siap-siap. Kebetulan memang rebus agak banyak hari tu. Jadi boleh simpan dalam peti ais. Kalau nak buat air atau nak buat barley bowl macam ni, tinggal ambik aje. Caranya […]

Continue Reading