Cerita | Family

24 April 2022

Assalamualaikum. Alhamdulillah…Allah masih memberikan nikmat umur Semoga terus diberikan kesihatan, dimurahkan rezeki, tercapai segala cita-cita & hajat dan semoga diberkati selalu. Thank you for the cake ❤ Sekian. Wassalam.

Continue Reading

About Barley | Cerita

Barley Bowl

Assalamualaikum Selalu kita tengok orang makan oat. Kali ni saya nak cuba barli pulak. Version kali ni bukan overnight barley, sebab barli ni saya dah rebus siap-siap. Kebetulan memang rebus agak banyak hari tu. Jadi boleh simpan dalam peti ais. Kalau nak buat air atau nak buat barley bowl macam ni, tinggal ambik aje. Caranya […]

Continue Reading

About Barley | My Stories

Lempeng Barli

Assalamualaikum Hari ini saya mencuba buat lempeng. Bukan lempeng biashe2, tapi lempeng barli. Saya gunakan sukatan (ratio lebih kurang 80:20) untuk campuran tepung barli dan tepung gandum. Tambah sedikit garam, lepas tu, campurlah dengan air secukupnya. Seterusnya, masukkan campuran tepung tadi ke dalam kuali. Ni first time cuba, alhamdulillah menjadi. Masak pun dekat pukul 7. […]

Continue Reading

Bread & Bun | Pastry & Bun

Mini Pizza Bun

Assalamualaikum Alhamdulillah. Berkesempatan meroti hari ni. Dapatlah buat mini pizza bun untuk berbuka puasa & bersahur nanti. Insya Allah. 1st time buat mini pizza bun nih. Selalunya kalau nak padankan roti & sosej buat aja la roti sosej. Ni kira versi lebih mudah nak makan. Tak perlu cari cili sos atau mayonis bagai, boleh terus […]

Continue Reading

Cerita | Islam

Salam Ramadan 2022

Assalamualaikum. Selamat menyambut bulan Ramadan yang mulia. Semoga Allah memberikan kelapangan masa untuk kita beribadah, memudahkan segala urusan, mengampunkan segala dosa & kesalahan serta menerima segala amal ibadah kita. Saya minta maaf jika ada salah dan silap. Selamat menunaikan ibadah puasa. Sekian. Wassalam.

Continue Reading