Hobby

Bunga

Assalamualaikum Semenjak ada kedai bunga baru di Bangi, dah jadi aktiviti mingguan pulak nak pergi melawat kawasan…🥰🌼🌺 Macam jadi satu terapi minda pulak bila tengok bunga segar dan berwarna warni. Suka?…Ya. Suka sangat. Terang mata Mak dapat tengok bunga… Kenapa perempuan suka bunga? Bunga cantik dan berwarna warni Bunga simbol romantik (katanya) Ada bunga yang …

Continue Reading
Hobby

Cactus & Succulents

Assalamualaikum. Weekend minggu ni di warnai dengan bunga-bunga cactus. Masa jalan-jalan dengan Mr Hubby semalam, nampak ada kedai bunga baru buka di Bangi. Jadi Mak pun singgahlah. Banyak jugaklah hasilnya. Sebab dah banyak pokok beli, teringin pulak nak susun-susun. Gambar kat atas tu lah hasil kejadiannya. Cuma tak ada banyak pilihan warna. Harap-harap kalau pergi …

Continue Reading
Cerita Islam

An Nur 27 – 28

Wahai orang yang beriman. Janganlah kamu memasuki rumah yang bukan rumahmu sebelum meminta izin dan memberi salam kepada penghuninya. Yang demikian itu lebih baik bagi mu agar kamu (selalu) ingat. Dan jika kamu tidak menemui seorang pun di dalamnya, maka janganlah kamu masuk sebelum kamu mendapat izin. Dan jika dikatakan kepadamu “kembalilah” maka (hendaklah) kamu …

Continue Reading