Kalau Tak Boleh Buat Baik, Jangan Buat Jahat




Assalamualaikum…

Kalau tak boleh nak buat baik, janganlah berbuat jahat. Sebab, tidak berbuat jahat itu pun sudah cukup baik.

Apa lagi kalau perbuatan jahat itu mengganggu orang lain untuk berbuat baik.

Siapa pun kita, itu bukan lesen besar untuk menganiaya atau berbuat jahat kepada orang. Takutlah kepada Allah, kerana Allah Maha Melihat. Allah juga Maha Mengetahui.

Nota kepada diri: Semoga sentiasa beringat untuk membuat kebaikan.

Sekian. Wassalam.

Tags:

14 thought on “Kalau Tak Boleh Buat Baik, Jangan Buat Jahat”

  1. nohas says:

    syukran..buat baik sesama manusia

    1. Fidah Shah says:

      Setuju…
      Thanks Sis Nohas

  2. Zumal says:

    Betul tu kalau tak boleh buat baik, kena duk diam2 ja

    1. Fidah Shah says:

      Betul tu. Baik duduk diam2

  3. SeorangSyed says:

    My fav quote ever. Lagi satu, kalau takda perkara baik nak cakap, better diam ja. hehe.
    Saya singgah sini ya 🙂

    1. Fidah Shah says:

      Orang kata, kalau tak ada benda yang baik untuk di cakap, lebih baik diam..

      Done follow sana 🙂

  4. Semoga dimudahkan dalam urusan kebaikan
    Jangan sampai menggangu orang lain

    1. Fidah Shah says:

      Aamiin..aamiin. Terima kasih DB.
      Betul. Hidup seharusnya aman. Jangan sampai mengganggu orang lain.

  5. mrhanafi says:

    Saya bukan orang baik tetapi tidak sampai hati pulak nak buat jahat

    1. Fidah Shah says:

      Rambut sama hitam, tapi hati lain2. Sesuatu yang kita rasa macam luar jangkaan, tapi bagi sesetengah orang….sampai aje hati nak buat macam tu…😔

  6. sob says:

    saya setuju sangat
    dgn stement kat atas

  7. Amy Zana says:

    Peringatan yang baik untuk diri saya

  8. Hans says:

    setuju sangat
    tapi ramai sekarang suka buat jahat
    kan?

  9. khirkhalid says:

    Masih bnyk yg perlu diperbaiki pada diri ini. Moga tidak membuat perkara2 jahat yg menambahkan lagi keburukan diri.. aamiin.

Leave a Reply

Related Post