Hutan Lipur Lentang




Assalamualaikum.

Balik dari kampung hari tu, sempat singgah di Hutan Lipur Lentang.

Menikmati keindahan alam

Barulah segar mata bila melihat benda-benda hijau kan. Tambah lagi dapat mandi air terjun. Tak kan sama dengan swimming pool… 😁

Lebih kurang macam jambatan gantung. Suka pulak anak saya main kat sini.

Bersama cahaya matahari petang

Kalau nak pergi berkelah atau nak cari tempat tenang sambil melihat pokok-pokok, boleh pergi sini.

Hari tu singgah kejap aje. Lain kali kalau pergi sana, nak bawak makanan pulak la. Baru best. Sambil sambil tengok pokok boleh makan sandwich atau nasik lemak dan minum air oren.. 😊

Tempatnya pun tak jauh sangat dari KL. Lebih kurang dalam 48km. Kalau dari Bentong, Pahang, jaraknya lebih kurang 20km.

Air pun tak dalam sangat. Jadi budak-budak boleh mandi.

Ku lihat hijau

Jadi adik, Kakak, abang, Pak Cik dan Mak Cik, kalau rasa nak cari damai di hati cari tempat yang aman dan damai serta jauh dari kesesakan kotaraya, bolehlah singgah kat sini.

Sekian. Wassalam.

7 thought on “Hutan Lipur Lentang”

  1. duniazumal says:

    Cantik dan rasa tenang je tengok suasana hutan tu

    1. Fidah Shah says:

      Hijau dan tenang. Sejuk mata memandang

  2. mrhanafi says:

    tempat yang banyak..pokok-pokok begini bagus untuk kita pergi..

    boleh dapat rasa tenang

    1. Fidah Shah says:

      Betul tu Tuan Hanafi. Tenang bila dapat tengok pokok dan air terjun.

  3. khirkhalid says:

    Sejuk mata tngok alam kehijauan mcm ni. Subhanallah walhamdulillah, Allahuakbar.

  4. Anonymous says:

    bermesra dgn alam…sejuk je suasana..

Leave a Reply

Related Post