Cerita Family

Demi Kamu

Assalamualaikum Alhamdulillah. Iklan dari google adsense juga sudah muncul  di blog 2 hari yang lalu setelah lebih kurang 3 minggu menunggu. Nak dijadikan cerita, hari ini ketika menghantar Afiq ke sekolah….. “Ma..Hari ni kena pakai baju sukan. Afiq lupa nak bagi tau” Afiq yang ketika itu lengkap dengan pakaian seragam sekolah tiba-tiba memberi tahu. “Alamak…” …

Continue Reading
Cerita Product Review

Review Filem Hantu Kak Limah

Assalamualaikum. Minggu lepas, sempat juga Akak dan family pergi tengok filem Hantu Kak Limah. Kami pergi ke GSC, Alamanda, Putrajaya. Punyalah susah nak dapat tiket. Penuh memanjang. Akhirnya dapatlah jugak. Tu pun dah nak tengah malam tayangannya. Khabarnya filem Hantu Kak Limah dah berjaya memcecah kutipan RM20.5 juta. Wahhh…hebat tu. Meh baca tentang review filem …

Continue Reading
Cerita

Pak Cik dan Kambing Biri-Biri

Pasa satu hari, seorang pemuda pergi ke sebuah kampung untuk membuat kajian tentang ternakan kambing biri-biri. Dia berjumpa dengan seorang Pak Cik, yang juga merupakan seorang penternak kambing biri-biri yang berjaya di kampung itu. Pemuda     : Bagusnya ternakan kambing biri-biri Pak Cik. Boleh saya tanya beberapa soalan? Pak Cik     : Boleh …

Continue Reading
Beauty & Health

Mulakan Hari Dengan Senyuman Dan Sarapan

Assalamualaikum Orang kata, mulakan hari dengan senyuman. Tapi kalau Akak, tak boleh nak mulakan hari dengan senyuman aje. Kena ada sarapan jugak. Sebab kalau mulakan hari dengan senyuman, pukul 10 pagi Akak dah lapar. Kalau Akak lapar, Akak jadi stress. Jangan harap nak senyum masa tu…haha.  Jadi, kenalah mulakan hari senyuman dan sarapan.   Al …

Continue Reading
Cerita Islam

Antara Ayam, Babi dan Manusia

Assalamualaikum Pada suatu hari, ketika Imam Muhammad Abduh berkunjung ke suatu tempat, penduduk di situ bertanya kepada beliau tentang perbezaan ayam dan babi. Dengan  kepandaian yang dimiliki oleh Imam Muhammad Abduh, beliau meminta penduduk di tempat itu mencari  dua ekor ayam jantan dan seekor ayam betina serta dua ekor babi jantan dan seekor babi betina. …

Continue Reading