Beauty & Health Cerita Travel

Makanlah Buah-buahan Tempatan

Assalamualaikum

Hujung minggu lepas, office mate Mr Hubby ada buat program jalan-jalan makan buah-buahan di sebuah tempat di Slim River, Perak.
Anak-anak Akak semuanya tak ikut sebab ada program di sekolah masing-masing. 
Jadi, Akak pergi lah berdua dengan Mr Hubby.
Bila lagi nak jalan-jalan berdua macam pengantin baru…: D
Jenuh jugak nak sampai, tapi, nak makan buah-buahan segar dari ladang punya pasal…..
Rugi la kalau tak ikut.
Memang segar sungguh ni.
Tak caya, tengok aje lah hitam-hitam si tampok manggis ni. Sungguh pun hitam, rasanya manis…
Buah durian ni adalah untuk santapan 5 keluarga. Memang puas hati lah makan. Sampai hari ni pun masih teringat-ingat lagi durian tu…
Arrgghhhhhh….sedapnya.
Tak caya? Tengok aje la si durian kuning ni. Rasanya memang sedap. Merecik you!
Ini pulak, buah pulasan. Merah gitew..
Tak dapat makan banyak, sebab buah pulasan ni adalah ihsan dari tuan punya kebun. Tak termasuk dalam pakej. 
Tapi bila tuan kebun kata boleh petik, apa lagi….
Rezeki namanya.
Kalau ada pantun tentang buah cempedak di luar pagar ambil galah tolong jolokkan..
Ni pulak buah cempedak yang bergayutan sampai penuh batang pokok. Nak buat pantun pun tak reti…haha.
Jarang jumpa tau dan tak ada pokok macam ni kat depan rumah Akak 😀
Ini adalah jalan nak menuju ke kebun. Nampak sejuk dan hijau. Tenang aje rasa…
Moga-moga adalah rezeki lebih nak tanam banyak pokok buah-buahan di kebun sendiri nanti…aamiin.
Sekian. Wassalam.
#jalanjalancarimakan
#whitebarleyphoto
#makanlahbuahbuahantempatan

7 thoughts on “Makanlah Buah-buahan Tempatan”

  1. wow..seronok la dapat makan buah-buahan tempatan..

    kalau diizinkan Allah dengan limpahan rezeki yang deras bagaikan Tsunamami memang hari-hari mau makan buah..

    mungkin dapat juga sedekah kepada keluarga yang kurang kemampuan..

    paling tidak pun sedekah di masjid ketika solat Jumaat..

Leave a Reply