Islam Motivasi

Cerita Untuk Kita

Assalamualaikum

Suatu hari 2 orang Yahudi sedang berdiskusi

A : Saya ingin menulis buku tentang rahsia Yahudi menguasai dunia

B : Saya tidak setuju. Jangan kau tuliskan rahsia keberhasilan kita menjadi sebuah buku. Kalau umat Islam membacanya, mereka boleh mengancam posisi kita.

A : Jangan khuatir. Tidak mengapa jika menulis buku tentang rahsia kejayaan Yahudi. Jika dicetak pun, umat Islam tidak akan membacanya kerana mereka tidak suka membaca.

B: Kalau mereka membacanya?

A: Jangan khuatir. Kalau mereka membacanya pun, mereka tidak akan berfikir.

B : Bagaimana jika ada yang membacanya dan berfikir?

A: Tenang saja. Tidak perlu khuatir. Jika mereka membaca dan memikirkannya, tidak akan menjadi apa jua kerana mereka tidak mahu mengerjakannya.

B : Betulkah? Kenapa kamu begitu yakin?

Dengan tenang A menjawab
A: Lihat saja apa yang mereka lakukan pada kitab suci mereka. Mereka hanya menjadikan ia hadiah, pertandingan dan mas kawin. Kalau saja mereka membaca, memikirkan dan mengerjakannya, sudah tentu mereka (umat Islam) sudah menguasai dunia terlebih dahulu.

Cerita ini adalah untuk saya dan anda semua. Amat sedih jika di fikir-fikirkan.
Sudahkah kita membaca Al Quran hari ini?

Semua barang-barang yang ditinggalkan akan menjadi rosak, kecuali Al Quran. Kalau kita meninggalkannya, kitalah yang menjadi rosak 🙁

Sekian. Wassalam.

Sumber : perkongsian sahabat di wa group.

#whitebarley
#photobyfidah

12 thoughts on “Cerita Untuk Kita”

  1. hmmm luyaman thought provoking juga heheh, iya ya kalau di fikir-fikir tulisan ini bener jugak, contohnya gue yg baca Alquran cuma sekedar baca, jangankan diamalin, tau makna dan artinya aja engga ;( semoga kedepannya bisa lebih baik lg

Leave a Reply