Lambaian Pokok Kelapa




Assalamualaikum

Bukan anak jati Pontian kalau balik kampung tak pergi tepi laut.

Rayuan pokok kelapa

 Bertemankan angin sepoi-sepoi bahasa.

Ombak dan pantai

 Pontian memang sinonim dengan laut.

Pekan Kukup

Tapi, kat laut Pontian ni orang tak pergi mandi manda tau…

Tulis nama atas batu

Sekian. Wassalam

#pontianjohor
#tepilaut
#kampungsaya

18 thought on “Lambaian Pokok Kelapa”

  1. Fuzy Hamid says:

    mesti murah makanan laut kat Pontian ni kan..

    1. admin says:

      Tak jugak…tu yang sedih :'(

  2. tenangnya kat tepi laut bawah pokok kelapa. kalau angin sepoi2 bahasa lagi layan. 🙂

    1. admin says:

      Memamg best kalau layan..
      Kalau makan ala2 bfast tepi laut pun syok jugak..

  3. Cik Puan Ena says:

    Samala kita org pontian..hehe..tp skrg merantau ikut suami..

    1. admin says:

      Pontian belah mana tu Cik Puan Ena…
      Pontian beso ke Pontian kecik?

  4. Nabila Syifa says:

    Pohon nyiur melambai.. teringat lagu lama

    1. admin says:

      Lagu nostalgia tu….

  5. Cuma laut Pontian takde tempat sesuai untuk mandi manda.
    cari makanan laut adalah.

    1. admin says:

      Dari saya kecik..sampai skrg, tak pernah tengok orang mandi lagi. Abihw pun orang pergi memancing aje..

  6. hainom OKje says:

    Dah tepi tu batu batan mcm manalah pulak nak mandi ye FS…. hihi
    Yg seronok couplelah ek, boleh patrikan nama atas batu. Awak mesti dah buatkan FS? hihi

    1. admin says:

      Mak..kalau kat kampung, kita tak panggil bercouple..
      Orang kampung kita panggil 'BERENDUT'…
      Haha…endut awak mana?…hihi 😀

  7. Padin says:

    Angin sepoi2 kalau dilayan
    boleh jadi khayal dan ngantukk.. hehe

  8. paridah says:

    memandang laut yg luas dimana pun amat mendamaikan jiwa

  9. dear anies says:

    time air pasang mmg best… kena bayu laut mata pun rasa berat je hahaaha

  10. SalbiahM says:

    walaupun tak boleh mandi, duduk tepi tu kena angin pun dah cukup mendamaikan

  11. saya mmg suka tgk pokok kelapa
    tenang je,lebih2 lagi tepi pantai.

  12. nohas says:

    best jalan2..tengok laut, saujana mata memandang..

Leave a Reply

Related Post