Bedak Cap Nyonya




Assalamualaikum.

Pernah tak korang tengok bedak ni?
Semalam…masa jalan-jalan di kedai sekitar rumah, terjumpa pulak dengan bedak ni. Ada lagi rupanya kat pasaran.

Masa zaman kecik-kecik dulu, manalah reti nak beli bedak avon, maybelline, innisfree bagai. Jadi bedak ni lah yang ditepek kat muka…haha.

Kalau tak tepek bedak ni, akak guna bedak telkum cuticura (“bedak cuticura siapa ni?”) atau bedak zaitun (gunakan tanpa was-was). Saya duduk kat kampung, tak jumpa bedak glamer2 yang lain.

Tapi bedak ni senang pecah. Silap-silap boleh berterabur kat lantai….Lepas tu confirm kena marah dengan arwah mak. #nostalgia

Korang pulak, masa kecik-kecik dulu, guna bedak apa?

Sekian. Wassalam.

#photobyfidah
#whitebarley
#bedakcapnyonya

11 thought on “Bedak Cap Nyonya”

  1. paridah says:

    BEDAK NYONYA NI CATIK JUGA DIPAKAI MNGHALUSKN KULIT WAJAH

    1. admin says:

      Betul tu tak. Dah berpuluh tahun bertahan di pasaran, mesti ramai yang suka.

  2. nohas says:

    nostalgia zmn kanak2..

    1. admin says:

      Terkenang semasa dulu…. 🙂

  3. Ingat sangat! Bedak ni opah saya pakai. Balik kampung mesti jumpa bedak ni. Ada lagi jual rupanya.

    1. admin says:

      Ada lagi. Lama betul bedak ni bertahan.

  4. tiga lalat says:

    mesti ahkak still maintain jeliter kann smpi skrg ., hehe2

    1. admin says:

      Beza siket aje dengan nealopak…😅😅

  5. hainom OKje says:

    Hihi….ha a bedak ni dengan bedak Zaiton mmg femes zaman kecik dulu kan…

  6. SalbiahM says:

    suka bedak ni jugak..tapi kurang sesuai kalau kulit kering. selalu guna yang putih, cairkan jadi bedak sejuk

Leave a Reply

Related Post