Beauty & Health Cerita Family

Bedak Cap Nyonya

Assalamualaikum.

Pernah tak korang tengok bedak ni?
Semalam…masa jalan-jalan di kedai sekitar rumah, terjumpa pulak dengan bedak ni. Ada lagi rupanya kat pasaran.

Masa zaman kecik-kecik dulu, manalah reti nak beli bedak avon, maybelline, innisfree bagai. Jadi bedak ni lah yang ditepek kat muka…haha.

Kalau tak tepek bedak ni, akak guna bedak telkum cuticura (“bedak cuticura siapa ni?”) atau bedak zaitun (gunakan tanpa was-was). Saya duduk kat kampung, tak jumpa bedak glamer2 yang lain.

Tapi bedak ni senang pecah. Silap-silap boleh berterabur kat lantai….Lepas tu confirm kena marah dengan arwah mak. #nostalgia

Korang pulak, masa kecik-kecik dulu, guna bedak apa?

Sekian. Wassalam.

#photobyfidah
#whitebarley
#bedakcapnyonya

11 thoughts on “Bedak Cap Nyonya”

Leave a Reply