Islam Product Review

Semusim Di Mahsyar

Assalamualaikum Kau letakkan Tuhan di tempat yang tertinggi saat kau payah, dan kau letakkan Dia di tempat terakhir saat kau bahagia. Di mana rasa malu mu? Asyik baca buku musim bunga aje, apa kata sekali sekala tukar musim pulak. Best jugak baca buku ni. Sinopsis cerita: Iqlima Salsabila, disahkan meninggal dunia akibat kegagalan pembedahan pemindahan …

Continue Reading
Cerita

Mengapa Sukar Tidur Malam

Assalamualaikum Pernah tak ada masalah susah nak tidur malam? Kalau ada, jom kita tengok apakah punca-puncanya: Gadget Terlalu asyik dengan gadget boleh menyebabkan sukar untuk tidur malam. Cuba bayangkan, nak lelap mata aje, dengar bunyi mesej masuk…dah ler sibuk nak tengok mesej. Cara atasinya adalah dengan meletakkan gadget anda jauh sedikit dari tempat tidur. Barulah …

Continue Reading
Motivasi

Betul Ke Ekonomi Kita Mula Dikuasai Bangla?

Assalamualaikum Bila diperhatikan kedai-kedai sekarang, sudah banyak juga yang dipunyai oleh warga Bangladesh. Kalau dulu kita nampak kebanyakan Bangla kerja di stesen-stesen minyak, tapi sekarang Bangla sudah menguasai pelbagai bidang. Pergi kedai perabut, Bangla yang sambut. Bukan setakat kuli, towkey dia pun Bangla. Masuk kedai makan, yang control market otak-otak pun Bangla, walaupun namanya otak-otak …

Continue Reading
Cerita

Sound Of Waves

Assalamualaikum. Ombak dan pantai sering dikaitkan dengan alam, keindahan, ketenangan dan lagu-lagu sendu. Contohnya macam lagu otai ni: Hadiran ombak membelai pantai Tiada putusnya percintaan itu Hembusan bayang mu menyejukkan Tapi tiada terhenti dahaga kerinduan (Suara Kekasih – David Arumugam/ Alleycats….Tima Kaseeehhhh) Sekian. Wassalam. #fidahshah #whitebarley #soundof waves #ombakdanpantai #baganlalang #balikkerja

Continue Reading
Cerita

Andai Dia Tahu

Sekiranya kau tahu… Atau dia juga memang tahu.. Adakah kita semua tahu???.. 😆😆😆 Tauhu dan hidangan ayam penyet Wong Solo berpisah tiada 🙂 Salam hujung minggu. Jangan marah arrrr.. ✌️✌️✌️ Sekian. Wassalam. Credit: original source, FB, google #cariidea #makantauhuhujungminggu

Continue Reading