Islam Product Review

Semusim Di Mahsyar

Assalamualaikum Kau letakkan Tuhan di tempat yang tertinggi saat kau payah, dan kau letakkan Dia di tempat terakhir saat kau bahagia. Di mana rasa malu mu? Asyik baca buku musim bunga aje, apa kata sekali sekala tukar musim pulak. Best jugak baca buku ni. Sinopsis cerita: Iqlima Salsabila, disahkan meninggal dunia akibat kegagalan pembedahan pemindahan …

Continue Reading
Cerita Islam

Kenangan Haji 2016

Assalamulaikum Akhir-akhir ini saya sibuk sikit mengumpul gambar-gambar kenangan. Sebelum hilang atau terlupa simpan kat mana-mana baik saya kumpulkan. Since blog ni pun kadang-kadang dah jadi macam diary, saya nak ‘simpan’ kat sini. Boleh juga jadi kenangan dan tatapan sendiri, serta anak cucu… 🙂 Juga untuk kawan-kawan (mana yang sudi tengok). Memories are special moments …

Continue Reading
Islam

Pengajaran Dari Surah Yusuf

Assalamualaikum “Demi Sesungguhnya! (Kisah) Nabi Yusuf dengan saudara-saudaranya itu mengandungi beberapa pengajaran bagi orang-orang yang bertanya (tentang hal mereka untuk mengambil iktibar)” – 12:7 Sesungguhnya pada kisah-kisah mereka itu terdapat pengajaran bagi orang-orang yang mempunyai akal. Al Quran itu bukanlah cerita yang dibuat-buat, akan tetapi membenarkan (kitab-kitab) yang sebelumnya dan menjelaskan segala sesuatu, dan sebagai …

Continue Reading
Islam

Selawat dan Ziarah Masjid Nabawi

Assalamualaikum Kenangan… Ziarah ke Masjid Nabawi diiringi dengan selawat (by Ustaz Dzulkarnain Hamzah). Solat di Masjidku ini lebih baik dari seribu solat di masjid yang lainnya selain dari Masjidil Haram (HR Bukhari no. 1190 dan Muslim no. 1349) Masjid Nabawi Masjid Nabawi  Masjid Nabawi  Diantara rumahku dan mimbarku terdapat Raudah (taman) diantara taman-taman syurga (HR …

Continue Reading