Islam

Salam Aidiladha 1438H

Assalamualaikum Selamat menyambut hari raya aidiladha. Moga kisah-kisah terdahulu dapat mengajar kita tentang erti sebuah pengorbanan. May all our struggles and sacrifies be rewarded with Allah’s blessing Raya balik mana? Kacau dodol malam raya Masjid Bandar Temerloh Bandar Temerloh Sekian. Wassalam. #whitebarley #aidiladha2017

Continue Reading
Cerita

A Bedtime Story

Assalamualaikum Antara tugasan ibu-ibu adalah membacakan buku cerita untuk anak-anak sebelum tido. Tak semestinya cerita cinderella, arnab & kura-kura atau si kancil yang cerdik. Cerita apa-apa pun boleh asalkan ada pengajaran yang berguna. “Nilai-nilai murni” kata cikgu saya dulu. Read me story, say a sweet prayer and good night Jangan lupa baca doa sebelum tidur. …

Continue Reading
Family Recipes

Aku, Dia dan Mi Bandung

Assalamualaikum Hari ni berlari-larian balik rumah sebab nak masak untuk anak-anak (katanya….). Hasil dari masakan tadi….Mi bandung Muar.. 🙂 Wikipedia kata, mi ni dinamakan mi bandung kerana konsepnya yang bercampur campur. Macam air sirap bandung. Air tu adalah campuran sirap dan susu. Maka, jadilah dia sirap bandung. Sama jugak macam mi bandung. Konsepnya adalah campuran …

Continue Reading
Beauty & Health Uncategorized

The Dentist

Assalamualaikum Sakit dah berhari-hari. Nak makan pun bersopan santun aje..huhu. Dan semalam, tak kiralah apa nak jadi, saya dengan jayanya telah bercuti dan berjumpa dengan doktor gigi. Dah ada rekod pergigian dengan doktor ni lebih 10 tahun dan antara doktor gigi yang boleh direkomen. Moga diberikan kesembuhan dan dimudahkan segala urusan….aamiin. Set bubur #hanyadijohor Sekian. …

Continue Reading
Cerita Uncategorized

Tergelincir Dari Landasan

Assalamualaikum Andai tergelincir dari landasan, jalan manakah yang harus kita pilih?…… Tak semua hari berlalu indah. Kadang-kadang terjadi perkara yang tidak diduga. Itulah yang berlaku pada sebuah tren/keretapi kargo yang telah tergelincir di KM386.9 (laluan antara Stesen Kuala Lumpur – Kepong) pada pagi Isnin yang lalu. Kejadian itu telah menyebabkan tren komuter beroperasi menggunakan hanya …

Continue Reading
Islam Uncategorized

Amalan di Bulan Zulhijjah

Assalamualaikum Sedikit perkongsian tentang amalan-amalan di 10 hari pertama di bulan Zulhijjah: Zikir Puasa 9 hari di bulan Zulhijjah Khatam Al-Quran  Baca: Baca: Qiyammullail (setiap kali sujud Allah angkat 1 darjat dalam syurga, tapi dalam bulan Zulhijjah Allah angkat 700 darjat). Dapat pahala haji dan umrah yang sempurna (Jika solat subuh di masjid takbir sama-sama …

Continue Reading