Beauty & Health Product Review Uncategorized

Kinohimitsu Japan Detox Tea

Assalamualaikum Alhamdulillah. Dah masuk hari ke 3 raya. Pastinya dah puas melayan tekak dengan pelbagai juadah raya. Sebutlah apa jugak nama makanan raya…..ketupat, rendang, kuah kacang, sayur lodeh, nasi minyak, nasi bariyani, kari kambing, ayam masak merah, kek, dodol dan pelbagai macam kuih..mesti semua dah sumbat dalam perut tanpa was-was…..hihi. Itu baru version selatan. Belum …

Continue Reading
Islam Uncategorized

Surah Al Qadr

Sesungguhnya kami telah menurunkan Al Quran pada malam kemuliaan Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? Malam kemuliaan (Lailatul-Qadar) itu lebih baik dari seribu bulan Pada malam itu turun para malaikat dan malaikat Jibril dengn izin Allah untuk mengatur segala urusan Malam itu (penuh) kesejahteraan sehingga terbit fajar. Penjelasan Tentang Surah Al Qadr Surah Al-Qadr …

Continue Reading
Islam Uncategorized

Sepuluh Malam Terakhir Ramadhan

Di antara kembara Ku ceritakan tentang perjalanan Terjal dan penuh rintang Yang menyadur lagu lelah di penghujung malam Di antara kembara Aku bisikan tentang rindu yang kian lelah Mengukir penantian  Di penghujung waktu tanpa kepastian Tinggal menatap harapan Kapankan aku dipertemukan Cinta yang tulus kepada Tuhan Yang menyayangi ku dalam belai kasih sayang Gambar: Sumber …

Continue Reading
Islam Motivasi Uncategorized

Sabar Itu Indah

Assalamualaikum Selasa, 13 Jun 2017, pukul 7.51 pagi. Saya masih berada di stesen komuter. Ada masalah teknikal katanya….menyebabkan tren dari Seremban ke Batu Caves lewat dari jadual asal. Dari gelap sampai terang menunggu, tren tak sampai-sampai jugak. Bila sampai, dah terlebih muatan pulak. Cer tengok gaya akak-akak yang menunggu tren komuter tu. Ada tren pun …

Continue Reading