Waktu Terbaik Untuk Berdoa




Sabda Rasulullah SAW:

“Barang siapa mahu supaya doanya dikabulkan ketika dalam kesempitan, hendaklah dia banyak berdoa ketika dalam kesenangan”

“Mohonlah kepada Allah keampunan serta kesejahteraan. Sesungguhnya kurniaan yang terbaik untuk seseorang itu selepas mendapat keyakinan hidup adalah kesejahteraan hidup”

-Hadis Riwayat Tarmizi

Sekian. Wassalam.

Tags:

28 thought on “Waktu Terbaik Untuk Berdoa”

  1. paridah says:

    BILA SHT LUPA PULA NK BERDOA YA…RUGI TU

    1. admin says:

      Peringatan utk saya supaya sentiasa berdoa

  2. hainom OKje says:

    Berdoa ni bukannya susah kan FS tp kekadang tu pun terleka….huhu…. Namanya manusia, benda senang pun jadi susah…

    1. admin says:

      Betul tu OKje. Nama pun manusia

  3. no 3 tuh mba bener O the day of jumuah 🙂

    1. admin says:

      Hari Jumaat adalah hari yg sangat baik untuk terus berdoa.

  4. Bunda_nora says:

    Selalu nya macam tu lah, waktu susah baru nak berdoa…bila senang alpa…

    1. admin says:

      Mungkin itu fitrah manusia agaknya Bunda

  5. sekarang dalam sedikit kesulitan la pulak..

    1. admin says:

      Moga dimudahkan segala urusan

    2. aamiin…in shaa Allah itu adalah perkara biasa dalam hidup ini

  6. nohas says:

    syukran..mengharap pd Allah swt..

    1. admin says:

      Dengan berdoa, kita serahkan segala harapan pada Allah

  7. Ain Cho'in says:

    Betul tu Kak Fida..Jangan waktu susah je ingat Allah..Waktu senang pun kena ingat..Boleh jadi, senang susah itu adalah ujian dari Allah.. 🙂

    1. admin says:

      Susah dan senang datangnya dari Allah. Pasti ada hikmahnya

  8. Khir Khalid says:

    Berdoalah… Allah pasti mengkabulkannya… doa itu senjata mukmin… kita mesti yakin sepenuhnya kepadaNya… subhanallah walhamdulillah…

    1. admin says:

      Berdoalah…kerana doa itu senjata mukmin. Itu satu pengharapan yang khusus

    1. admin says:

      Moga segalanya dipermudahkan

  9. raihanah says:

    untung sapa selalu berdoa kan

    1. admin says:

      Betul tu Raihanah. Mungkin akan dapat detik yang sangat makbul doanya.

    2. mudah2an dapat kita detik yang makbul tu

  10. Padin says:

    Jangan penah letih untuk berdoa…
    Kukuhkan hubungan dengan Pencipta,
    mudah2an rezeki datang waktu tak terduga
    Amiinnn

    1. admin says:

      Betul. Jangan pernah penat berdoa. Cepat atau lambat terkabulnya permintaan, pasti ada hikmahnya. Allah maha mengetahui.

  11. Qaseh Vee says:

    sekarang ni musim hujan diwaktu petang bawa ke mlm . saya mmg ambil kesempatan utk berdoa hajat penting …

  12. nadhie wueen says:

    doa, usaha dan tawakal. perkongsian yg bagus kak =) btw salam kenal, saye singgah n follow sini 🙂

  13. Subhanallah. Saya jadi tau kapan waktu terbaik untuk berdoa. Btw, saya pun baru main ke sini. Ini kunjungan pertama saya ke blog luar negeri. Salam, saya dari Indonesia.

  14. dear anies says:

    yg no 5 tu mulai mlm ni kena amalkan…

Leave a Reply

Related Post