Tambang Komuter Naik




Assalamualaikum

Begitulah rupa tiket komuter yang saya dapat setelah membayar tambang komuter pagi tadi.

Seperti yang diumumkan, tambang komuter dinaikkan mulai 2 Disember 2015. Dengan itu tambang komuter saya untuk ke tempat kerja juga telah naik sebanyak 40.5% dari RM7.40 kepada RM10.40 (perjalanan 2 hala).

Inilah yang dinamakan ‘Janji Ditepati’ atau ‘Memenuhi Janji’.

Sekian. Wassalam.

30 thought on “Tambang Komuter Naik”

  1. paridah says:

    tinggi kenaikannya tu…rasanya mcm xberbaloi gi kerja kalau duitnya hbs byr tambang komuter saja…tapi beban hidup sekeling pinggang kan fidah..n lubang2nya sentiasa tertutup n terbuka..

    1. admin says:

      Begitulah nasib rakyat Malaysia…hidup dibelenggu dengan perbelanjaan yang tidak munasabah 🙁

  2. tiga lalat says:

    byk kenaikan tambang keretapi tu mak kann., huhu2

    1. admin says:

      Tu lah..melampau harganya. Kalau dekat, dah lama naik basikal.

  3. Tanpa Nama says:

    wah, berarti kalo naik tambang komuter nya bisa menjadi beban juga ya mb bagi masyarakat 🙁 emmm

    1. admin says:

      Betul tu MM. Menjadi sangat membebankan untuk rakyat..kasihan 🙁

  4. Qaseh Vee says:

    10 henggit sehari + lunch = hujung bln tak de baki gaji … huhuhuuu . sedih tu .

    1. admin says:

      Tu lah…macam mana nak beli handbag LV nih..hihi

  5. nohas says:

    rakyat marhaen yg menanggung bebannya..'rakyat didahulukan'..bertambah stress duduk di Lembah Klang ni..

    1. admin says:

      Memang stress…sabar aje lah. Komplen banyak2 nanti di suruh duduk kat bulan..hoho

  6. Hero Borneo says:

    Kasihan Fidah..terpaksa membayar harga kehidupan yang mahal demi kemakmuran negara…be postive

    1. admin says:

      Positive lar sanggggaattt!!!!

  7. LadyBird says:

    Sian kite kan.. Huhuhu.. Semua mahal..

    1. admin says:

      Betul..kesian kat kita..:(

  8. Sani says:

    Kerajaan suruh gunakan perkhidmatan pengangkutan awam untuk menjimatkan kos sara hidup. Tapi kalau dah naik mana nak jimatnya…

    1. admin says:

      Tak tau lah…kalau bawak kereta, tol pulak naik harga..errmmmm 🙁
      Thanks Sani.

  9. Padin says:

    lari ke sana sini pon
    semua harga naik.. aduhai

    1. admin says:

      Orang kata.."kalau x suka, jangan duduk mesia"…hihi 😀
      Thanks Padin

    2. Padin says:

      main lagu awan pilu sekali……

    3. admin says:

      Mahal ooi..nak bayar Ning Baizura 😀

  10. dear anies says:

    terbc kisah smlm yg menyayat hati…semua dah dibuat…tp kenapa tambang naik begitu mendadak?

    1. admin says:

      Dah macam menumpang di negara sendiri nampaknya.. 🙁

  11. Dulu Barang Naik, sekarang Bala Negara..:(

    1. admin says:

      Apa kita boleh buat 🙁 🙁

  12. Mizz Aiza says:

    banyak juga kenaikannya..

  13. kalau menang jugak next PRU mungkin undian dari makhluk ghaib hahaha

  14. hainom OKje says:

    Tulah…..semua pun naik. Nak tak nak kena harung jugak.
    Entahlah FS…..janji hape kalau cenggini….

  15. Atie Yusof says:

    hishhh ntahlah! macam2 nak di naikkan.. makin terbeban dgn kos sara hidup…

  16. Dunia Zumal says:

    Semuanya seperti memang mengena kita, kita tak ada pilihan dah…

  17. Khir Khalid says:

    Semua naik… hujan je yg turun…

Leave a Reply

Related Post