Ketika Jerebu Di Bangi




Dalam terang ku lihat cahaya
Tapi kelam seluruh maya
Bukanlah kerana kabur di mata
Atau petanda hujan kan tiba
Ketika kabus mula berhimpun
Hati kecil ini terpegun
Ku fikir kenapa
Oh…JEREBU rupanya
Gambar-gambar Jerebu di sekitar Bandar Baru Bangi, Selangor.
Gambar diambil semalam @ 3 Oktober 2015 (sekitar 4 pm) menggunakan kamera handphone cap ayam saya.

Marilah kita berdoa, moga terhindar dari segala bahaya.
Semoga masalah jerebu ini cepat selesai dan segala urusan kita dipermudahkan.
Aamiin.

Sekian. Wassalam.

27 thought on “Ketika Jerebu Di Bangi”

  1. Amin..mudah mudahan negara kita jauh dari musibah yang tak diingini

    1. admin says:

      Aamiin
      Thanks iryanty πŸ™‚

  2. Semoga Allah memperkenankan doa kita semua….

    1. admin says:

      Aamiin
      Thanks MV πŸ™‚

  3. Dunia Zumal says:

    Moga jerebu di Malaysia beransur pulih…

    1. admin says:

      Aamiin
      Thanks Zumal πŸ™‚

  4. tiga lalat says:

    esok cuti sekolah 2 hari psl jerebu yee ;p

    1. admin says:

      Happy hours la budak2 cuti 2 hari
      Thanks Wak πŸ™‚

  5. berkurung dalam rumah pun still effected dengan jerebu ni… moga cepat la dia berlalu

    1. admin says:

      Duduk rumah pun tak berani bukak tingkap.
      Thanks Suria πŸ™‚

  6. Cilembu thea says:

    debu asap yang membuat muran dunia karena siang hari saatnya si raja matahari menyinari dan menghangatkan jadi terselimuti oleh jerebu

    1. admin says:

      Alhamdulillah..jerebu sudah pun tiada..
      Thanks CT πŸ™‚

    2. admin says:

      Alhamdulillah..jerebu sudah pun tiada..
      Thanks CT πŸ™‚

  7. anajingga says:

    semoga musibah ini akan segera berakhir, kesian melihat alam yang kian lemas kan, kak ana singgah sini dari anajingga.com πŸ™‚

    1. admin says:

      Aamiin. Semoga masalah segera selesai.
      Thanks kak ana πŸ™‚

  8. paridah says:

    jerebu membuat alam kelabu nafas sesak sebu hati libang libu…

    1. admin says:

      Alam kelabu
      Nampak mendung selalu πŸ™
      Thanks Kak Paridah πŸ™‚

  9. Moga masalah jerebu ni cepat lah berlalu.. dah tak tahan rasa nya hari2 ngadap.. sesak nafas dibuat nya… huhu..

    1. admin says:

      Aamiin. Semoga masalah ini selesai.
      Thanks Atie πŸ™‚

  10. Mommy Kemai says:

    anak-anak sudah beberapa kali diberi cuti kerana jerebu. semoga jerebu cepat meninggalkan kita.

    1. admin says:

      Aamiin. Semoga masalah ini selesai
      Thanks Mommy Kemai πŸ™‚

  11. makin teruk kan . bila dah lama sangat jerebu , udara pun jadi kotor …

  12. SalbiahM says:

    tak dapat bayangkan yang berada di Indonesia sana..mesti lagi tersiksa kan..semoga Allah bantu kita

  13. Mizz Aiza says:

    Teruskan berdoa semoga jerebu cepat berakhir..

  14. bila laa akan berakhir…x thn daaa

  15. Khir Khalid says:

    Semoga jerebu dapat rede secepat mungkin… rimas dan tak selesa bila suasana jerebu ni.. mudah2anlah cepat reda… aamiin.

  16. Jari Manis says:

    susah betul nak lihat langit biru skrg ni..rindu sgt nak tgk awan putih berkepul2 tu

Leave a Reply

Related Post