Tasik Cempaka Bangi




Tasik Cempaka adalah sebuah taman tasik yang terletak di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi. Tempat ini memang menjadi pilihan kebanyakan warga Bangi untuk beriadah dan ada juga yang ber-picnic di hujung minggu.
Lihat saja suasana serta airnya yang tenang jangan disangka tak ada buaya,  dan pokok-pokoknya yang menghijau. Memang ok juga untuk menjadi tempat berehat dan menenangkan fikiran. Boleh juga menjadi tempat untuk berjogging. Lebih-lebih lagi setelah makan tanpa henti sepanjang bulan Syawal, eeemmmmm….elok sangat lah tu. Kasi hilang siket lemak-lemak yang telah berjaya diternak dalam badan…hoho

Saya tadi sempat berjogging sambil membuat 2 ++ pusingan (lebih kurang 2km perjalanan). Tapi, sebenarnya banyak berjalan dari berjogging..huhu. Kira okey lah tu kan, dari duduk saje.
Nak buat lebih-lebih nanti, takut banyak pulak masalah lain. Sakit kaki, sakit tangan, sakit sendi bagai…maklum lah, orang tua..hahaha πŸ˜€

Selepas berjogging, boleh singgah di kawasan ‘car boot sales’ yang juga terletak di sekitar kawasan tasik. Sempat jugak lah nak cuci-cuci mata tengok barang jualan, antaranya baju, buku dan barang permainan kanak-kanak.
Tapi, saya rasalah…..tak banyak sangat pilihan. Suasana pun agak sepi. Mungkin pihak admin di sana boleh ‘improve’ kan lagi keadaan supaya kegiatan ekonomi di situ menjadi lebih meriah.

Dan saya, tak adalah nak pergi membeli, sebab orang pergi jogging mana bawak duit, kannnnn… πŸ™‚

Sekian, Wassalam.

36 thought on “Tasik Cempaka Bangi”

  1. paridah says:

    SERONOK BERJOGGING PAGI2 DI TEMPAT YG VIEWNYA CANTIK NI YA FIDAH…

    1. admin says:

      Memang est dapat berjogging wknd. Tempat pun kira ok juga.
      Thanks Kak Paridah πŸ™‚

  2. Kalu xsilap dulu geng2 blogger wat gathering kat sini

    1. admin says:

      Oo..ye ke?. Tak tau. Ok juga kalau nak buat perjumpaan kat sini lagi. Tak jauh dengan rumah.
      Thanks anies πŸ™‚

  3. Duduk bangi dekat 2 tahun tapi x pernah sampai sini lg hihi

    1. admin says:

      Jom la pergi. ..boleh buat banyak aktiviti kat situ.
      Thanks Nadiah πŸ™‚

  4. Cikna says:

    Cikna ni dh bnyk Kali b'hajat nk joging tp xprnh t'tunai lg…;-(

    1. admin says:

      Jom..jom Cikna..
      Boleh bawak family sekali ronda2 tasik πŸ™‚
      Thanks Cikna πŸ™‚

  5. tua-tua pun Fidah..saya lagi tua cuma jiwa masih muda..he.he..

    1. admin says:

      Hambooiii!!!!….
      Young at heart nampak..huhu
      Thanks HB πŸ™‚

  6. hanibi abna says:

    It's a nice place for jogging on Sunday

    1. admin says:

      Yup. Nice place to spend my sunday morning. Besides jogging, a lot more activities can be done here.
      Thanks Hanibi πŸ™‚

  7. Dunia Zumal says:

    Tenang dan indah suasana kat tasik tu ^-^

    1. admin says:

      Memang tenang..esp kalau pergi awal pagi.
      Thanks Zumal πŸ™‚

  8. Arif Luqman says:

    Amalan hidup sihat.. terbaik

    1. admin says:

      Badan sihat otak cergas…hihi
      Thanks Arif πŸ™‚

  9. nohas says:

    berjalan pun bagus tuk kesihatan…dah lama jg saya x berjogging..huhu..

    1. admin says:

      Apa lagi..silalah berjogging…atau ke gym πŸ™‚
      Thanks Nohas πŸ™‚

  10. untuk berteduh kaya nya sejuk ya mba hehehe

    1. admin says:

      Ya..tapi bila sudah pukul 10 pagi ke atas, rasa panas juga.
      Thanks Ipah πŸ™

  11. Awan Irawan says:

    shugoiii
    mari kita berjoging ria πŸ˜€

    1. admin says:

      Jogging yuk… πŸ™‚
      Thanks Awan Irawan πŸ™‚

  12. Puan Wawa says:

    Seronok jogging sambil menikmati suasana tasik.. More to nature, tenang je kan..

    1. admin says:

      Betul…nampak suasana tenang dan hijau.
      Thanks Puan Wawa πŸ™‚

  13. Bunda_nora says:

    nampak damai jer kan…dengan kehijauan pohon2 keliling dan ketenangan tasik…
    pasti dapat menghilangkan stress seharian bekerja… indahnya alam ciptaan tuhan…

    1. admin says:

      Suka tengok suasana nyaman…anak2 pun suka main kat situ.
      Thanks Bunda πŸ™‚

  14. Wida Zee says:

    Tempatnya adem ayem kayaknya kalau berkunjung kesana dalam musim semi akan terasa lebih indah ketimbang musim hujan hihihi

    1. admin says:

      Agak memdamaikan juga bila tengok pokok-pokok hijau.
      Thanks Zee πŸ™‚

  15. tiga lalat says:

    wak penah smpi kat tasik bangi nih, tp baunye kureng menyegarkan, cik kak kanns ;p

    1. admin says:

      Kena bawak minyak wangi lebih siket kalau pergi situ..hihi πŸ˜€
      Thanks Wak πŸ™‚

  16. Khir Khalid says:

    Ada satu masa dulu group2 blogger buat gathering kat situ, tp saya tak berkesempatan pergi.. mmg suasana yg positif dan menyihatkan

    1. admin says:

      Ok la..actually kat bangi ni tak banyak pilihan..
      Tq Khir πŸ™‚

  17. Jari Manis says:

    2km? okeylah tu berjalan pun janji keluar peluh..baru sihat sikit

    1. admin says:

      Boleh la..dari duduk depan tv sambil makan burger..haha..
      Tq JM πŸ™‚

  18. Qaseh Vee says:

    tak pernah sampai situ wpun selalu gi bangi . selalu gi tasik cyberjaya je selain putrajaya tapi tak jogging cuma tengok orang jogging .

    1. admin says:

      Tasik cyberjaya lagi best rasanya…
      Ni kira tempat yg ok dan dekat utk org2 Bangi.
      Tq Vee πŸ™‚

Leave a Reply

Related Post