Uncategorized

Mak Odah

Assalamualaikum

Adakah anda termasuk dalam golongan berikut?

  • Ibu bekerjaya yang ingin selalu memasak untuk keluarga tapi tidak berkesempatan untuk berbuat demikian kerana sibuk.
  • Suami yang hatinya mulia untuk membantu isteri memasak tetapi tidak begitu arif tentang rempah ratus di dapur, apa lagi untuk memasak makanan seperti asam pedas Johor, rendang tok atau opor ayam.
  • Si dara, si bujang teruna atau siapa sahaja yang ingin memasak untuk housemate setelah jemu dengan masakan di kedai tom yam depan rumah atau mamak kat tepi simpang.
  • Keluarga atau individu yang ingin mengubah gaya hidup dengan makan masakan dari rumah sahaja sebagai langkah berjimat cermat setelah wujudnya GST. Tetapi masakkan nya tidaklah terhad kepada nasi goreng atau telur dadar sahaja πŸ™‚
  • Seseorang yang baru sahaja menerima panggilan telefon dari Tok Ayah yang mengatakan bahawa sanak saudara seramai 20 orang akan datang beraya dalam masa 15 minit lagi. Dan di rumah anda hanya ada lemang, ketupat dan ayam mentah sahaja. Jadi bagaimana? Tak kan nak bagi tetamu makan lemang cicah air milo pulak kan..kan…huhu
Kami ada solusi untuk masalah anda. 
Pilihlah rempah MAK ODAH yang dijamin sedap, halal dan toyyibah.

Rempah MAK ODAH disediakan untuk membantu anda menyediakan masakan yang lazat dalam masa beberapa minit sahaja. Antara rempah yang disediakan:
  • Asam pedas Johor
  • Sambal tumis
  • Kari kapitan
  • Masak kurma
  • Rendang tok
  • Masak opor
  • Gulai kawah
  • Masak lemak cili api
  • Kari ikan
  • Masak ungkep
Silalah menghubungi nombor telefon yang tertera di bawah. Harga sepeket hanya RM6 sahaja (boleh dimakan untuk 5 ke 6 orang sekali masak). 
Kos peghantaran (Pos) adalah RM6 bagi Semenanjung Malaysia dan RM10+ bagi Sabah & Sarawak.

Ini adalah masakan rendang tok yang disediakan di dapur rakan saya. Cara-cara memasak menggunakan rempah MAK ODAH ada disediakan di peket. Hanya perlu ikut..step by step. In shaa Allah menjadi dan rasanya tidak mengecewakan.
Bila dah menjadi, jangan lupa ajak kawan-kawan, sanak saudara serta jiran tetangga makan juga. Pasti anda akan semakin disayangi oleh mereka kerana pandai memasak dan juga baik hati πŸ™‚

Selamat mencuba.
Sekian. Wassalam.

42 thoughts on “Mak Odah”

    1. Betul sekali. Kalau di musim lebaran begini, kebanyakan pembantu balik ke kampung…maka tinggallah ibu2 memasak sendiri di rumah. Jadi, amat mudah jika ada rempah instant begini.

      Thanks Mr Ridha πŸ™‚

  1. Harus Cuba rempah Mak Odah.. Mudah dan lazat.. Lg2 musim raya ni.. Rakan2 n sanak saudara datang berkunjung.. Dapur pun tak berkecah.. Tetamu pasti suka…..

    1. Betul tu..makanan sedap, cepat disediakan, dapur pun bersih berkilat…amat berpuas hati.

      Thanks cik fastia. Salam kenal πŸ™‚

  2. lengkap nian bumbu masak instan merk Mak Odah, pastinya resep bumbu warisan leluhur yang dijamin kelezatannya ya.

    Kami pun kalau masak, sekarang suka pakai bumbu instan, lebih cepat dan tidak repot. Kadang-kadang karena keterbatasan keterampilan, malah pakai bumbu dalam kemasan lebih enak masakannya, hehehe…

    1. Kalau guna rempah instant, penyediaannya juga lebih mudah dan cepat. In shaa Allah, rasanya juga sedap.

      Thanks Mba Nove πŸ™‚

    1. Yup…salah satu alternatif bagi yang busy atau baru2 belajar masak.
      Air tangan suri rumah penting untuk menambat hati keluarga… πŸ™‚

      Thanks

  3. bumbu ma odah memang sangat lezat simpel dan murah harganya tetapi berkualitas tingkat internasional, makanya sangat cocok bagi kami para pekerja proyek yang jauh dari keluarga…ma odah memang makjleb deh

Leave a Reply