Mak Odah




Assalamualaikum

Adakah anda termasuk dalam golongan berikut?

  • Ibu bekerjaya yang ingin selalu memasak untuk keluarga tapi tidak berkesempatan untuk berbuat demikian kerana sibuk.
  • Suami yang hatinya mulia untuk membantu isteri memasak tetapi tidak begitu arif tentang rempah ratus di dapur, apa lagi untuk memasak makanan seperti asam pedas Johor, rendang tok atau opor ayam.
  • Si dara, si bujang teruna atau siapa sahaja yang ingin memasak untuk housemate setelah jemu dengan masakan di kedai tom yam depan rumah atau mamak kat tepi simpang.
  • Keluarga atau individu yang ingin mengubah gaya hidup dengan makan masakan dari rumah sahaja sebagai langkah berjimat cermat setelah wujudnya GST. Tetapi masakkan nya tidaklah terhad kepada nasi goreng atau telur dadar sahaja πŸ™‚
  • Seseorang yang baru sahaja menerima panggilan telefon dari Tok Ayah yang mengatakan bahawa sanak saudara seramai 20 orang akan datang beraya dalam masa 15 minit lagi. Dan di rumah anda hanya ada lemang, ketupat dan ayam mentah sahaja. Jadi bagaimana? Tak kan nak bagi tetamu makan lemang cicah air milo pulak kan..kan…huhu
Kami ada solusi untuk masalah anda. 
Pilihlah rempah MAK ODAH yang dijamin sedap, halal dan toyyibah.

Rempah MAK ODAH disediakan untuk membantu anda menyediakan masakan yang lazat dalam masa beberapa minit sahaja. Antara rempah yang disediakan:
  • Asam pedas Johor
  • Sambal tumis
  • Kari kapitan
  • Masak kurma
  • Rendang tok
  • Masak opor
  • Gulai kawah
  • Masak lemak cili api
  • Kari ikan
  • Masak ungkep
Silalah menghubungi nombor telefon yang tertera di bawah. Harga sepeket hanya RM6 sahaja (boleh dimakan untuk 5 ke 6 orang sekali masak). 
Kos peghantaran (Pos) adalah RM6 bagi Semenanjung Malaysia dan RM10+ bagi Sabah & Sarawak.

Ini adalah masakan rendang tok yang disediakan di dapur rakan saya. Cara-cara memasak menggunakan rempah MAK ODAH ada disediakan di peket. Hanya perlu ikut..step by step. In shaa Allah menjadi dan rasanya tidak mengecewakan.
Bila dah menjadi, jangan lupa ajak kawan-kawan, sanak saudara serta jiran tetangga makan juga. Pasti anda akan semakin disayangi oleh mereka kerana pandai memasak dan juga baik hati πŸ™‚

Selamat mencuba.
Sekian. Wassalam.

42 thought on “Mak Odah”

  1. Ridha Harwan says:

    Wah cocok sekali buat yang ingin memasak secara instan. Apalagi waktu lebaran kemarin yang banyak ditinggal pembantu. Bumbu Mak Odah ini cocok sekali.

    1. admin says:

      Betul sekali. Kalau di musim lebaran begini, kebanyakan pembantu balik ke kampung…maka tinggallah ibu2 memasak sendiri di rumah. Jadi, amat mudah jika ada rempah instant begini.

      Thanks Mr Ridha πŸ™‚

  2. Hero Borneo says:

    lebih mudah kalau macam nie..rempah-rempah dah disiapkan

    1. admin says:

      Betul. Kerja2 di dapur menjadi sangat mudah.
      Thanks HB πŸ™‚

  3. Tanpa Nama says:

    Harus Cuba rempah Mak Odah.. Mudah dan lazat.. Lg2 musim raya ni.. Rakan2 n sanak saudara datang berkunjung.. Dapur pun tak berkecah.. Tetamu pasti suka…..

    1. admin says:

      Betul tu..makanan sedap, cepat disediakan, dapur pun bersih berkilat…amat berpuas hati.

      Thanks cik fastia. Salam kenal πŸ™‚

  4. ada opor, ada rendang, ada kari, ada asam pedas.. wuiihh lengkap sangat rempah-rempah Mak Odah…

    1. admin says:

      Yup..sangat lengkap untuk juadah lebaran dan hari hari biasa.

      Terima kasih blogger tere liye πŸ™‚

  5. nove hasanah says:

    lengkap nian bumbu masak instan merk Mak Odah, pastinya resep bumbu warisan leluhur yang dijamin kelezatannya ya.

    Kami pun kalau masak, sekarang suka pakai bumbu instan, lebih cepat dan tidak repot. Kadang-kadang karena keterbatasan keterampilan, malah pakai bumbu dalam kemasan lebih enak masakannya, hehehe…

    1. admin says:

      Kalau guna rempah instant, penyediaannya juga lebih mudah dan cepat. In shaa Allah, rasanya juga sedap.

      Thanks Mba Nove πŸ™‚

  6. Wida Zee says:

    Dengan menggunakan resep masakan dibantu dengan rempah-rempah bumbu dari mak odah masakah akan semakin gampang iya miss πŸ˜€

    1. admin says:

      Lebih mudah dan cepat Zee. Rasanya pun sedap.
      Silalah di coba πŸ™‚

      Thanks Zee

  7. cocok buat yang lagi belajar memasak memakai rempah-rempah nya mak odah yang praktis…

    1. admin says:

      Lebih praktis ..
      Apa lagi kalau mau sediakan juadah enak ketika pacar datang ke rumah waktu lebaran.. πŸ™‚

      Thanks Ipah.

  8. paridah says:

    WAH BANYAK SEKALI PRODUK REMPAH MAK ODAH NI MEMUDAHKAN KERJA MEMASAK DI DAPUR NI…

    1. admin says:

      Silalah cuba try test Kak Paridah…In shaa Allah rasanya memuaskan.

      Thanks Kak PI πŸ™‚

  9. Ingatkan kisah nenek kat kampung hehe

    1. admin says:

      Hihi…bukan.
      Ni.kisah nenek kampung seberang πŸ˜€

      Thanks SP

  10. tiga lalat says:

    harhar2 ingatkan mak odah leh delivery dlmasa 15 minit jeeer ;p

    1. admin says:

      Haha..mak odah belum lagi buat delivery service macam pizza.. πŸ™‚

      Thanks Wak

  11. sekarang dah senang nak masak . cuma rajin dgn malas je …

    1. admin says:

      Betul tu..ikut tahap kerajinan masing masing. Sebenarnya.masak dirumah lagi bagus. Kebersihannya juga terjamin.

  12. Hmmm bumbu instan
    Membuat masakan
    Lebih nikmat dari lestoran
    Saat menu disajikan dan dimakan…

    1. admin says:

      Sila lah di coba
      Pasti membuka selera
      Tak cukup satu tambah dua
      Perut kenyang hati gembira πŸ˜€ πŸ˜€

      Thanks Mba Ayu

  13. Buku Online says:

    kemudahan yang ada ini membolehkan kita smua boleh memasak dengan sedap..

    1. admin says:

      Yup…salah satu alternatif bagi yang busy atau baru2 belajar masak.
      Air tangan suri rumah penting untuk menambat hati keluarga… πŸ™‚

      Thanks

  14. Khir Khalid says:

    Wahh best ni.. rasa nk mencuba juga ni. Thanks sharing & salam aidilfitri fidah.. πŸ™‚

    1. admin says:

      Jom support Khir.
      Owner dia org Pontian ni. Family business of our ex school mate jugak… πŸ™‚

      Thanks Khir

  15. Bunda belum pernah mencuba rempah jenama ni…bolehlah cuba nanti..

    1. admin says:

      Jom cuba Bunda.. in shaa Allah puas hati.

      Terima kasih atas kunjungannya Bunda πŸ™‚

  16. Cilembu thea says:

    bumbu ma odah memang sangat lezat simpel dan murah harganya tetapi berkualitas tingkat internasional, makanya sangat cocok bagi kami para pekerja proyek yang jauh dari keluarga…ma odah memang makjleb deh

    1. admin says:

      Sila lah diorder.
      Tq Mr Cilembu Thea

  17. Aniey Yusoff says:

    Mcm tau je kan ada salah satu kriteria di atas itu…mcm best mungkin boleh dicuba ni πŸ™‚

    1. admin says:

      Boleh di cuba Aniey..
      In Shaa Allah puas hati. Harga pun berpatutan.
      Thanks Ainey πŸ™‚

  18. nohas says:

    wahh! cepat dimasak, sedap dimakan..rendang tok pun ada, mesti dicobain ni…

    1. admin says:

      Silakan order..akan segera dihantar selagi stok masih ada πŸ™‚
      Thanks Nohas

  19. Deanna Morni says:

    waaa…mudah dan cepat hihih

    1. admin says:

      Betul tu..amat mudah. Dapur pun bersih πŸ™‚
      Thanks Deanna

  20. myliferia says:

    wahhh, senang, mudah dan cepat, mesti ramai benor orang suka.

    1. admin says:

      Jom order..
      Caranya mudah, dapur pun bersih πŸ™‚
      Thanks myliferia πŸ™‚

  21. 1st time dgr / tahu nama rempah ni

    1. admin says:

      Sila order πŸ˜€

Leave a Reply

Related Post