Uncategorized

Asam Pedas Johor

Assalamualaikum Bila tengok orang lain masak asam pedas, teringin juga nak makan. Maklumlah, tekak orang Johor. Nasib baik jumpa ikan di pasar pagi tadi. Lagi pun, sejak ada GST ni, kenalah rajin-rajin masak sendiri..kan..kan.. Resipi Asam Pedas Johor (Ikan Tenggiri) Bahan-bahan: 2 keping ikan tenggiri 10 ke 15 tangkai cili kering 1 biji bawang besar …

Continue Reading
Uncategorized

Solusi

Assalamualaikum Seorang ayah mewasiatkan 17 esok kambing untuk dibahagikan kepada anak-anaknya. Setelah bapa tersebut meninggal dunia, anak-anak beliau membaca wasiat tersebut. Berdasarkan wasiat: Anak yang pertama mandapat separuh (1/2) daripada 17 ekor kambing tersebut.  Anak yang ke dua pula mendapat satu per tiga (1/3) daripada 17 ekor kambing  Anak yang ke tiga mendapat satu per …

Continue Reading
Uncategorized

You Jump, I Jump…Remember?

Assalamualaikum Sebahagian daripada entri/posting ini saya tulis ketika sedang menunggu mangsa-mangsa lain ‘diselamatkan’. Kisah bermula apabila tren komuter laluan Seremban yang saya naiki tiba-tiba rosak diantara perjalanan dari stesyen Seputeh ke Salak Selatan. Setelah hampir satu jam menunggu di dalam tren yang panas dan tiada lampu (bekalan elektrik terputus sepenuhnya)….kami di suruh turun dari komuter …

Continue Reading
Uncategorized

Cara Atasi Tumit Pecah

Assalamualaikum Pernah tak pergi kenduri kendara dan kena duduk bersimpuh? Dari baju, tudung, aksesories semua dah cantik ayu, tapi kalau di lihat pada tumit kaki..alamak!!!!..pecah-pecah lah pulak…huhu Masalah tumit pecah sering berlaku pada wanita tanpa mengira usia. Baik yang anak gadis, mak-mak orang, acik-acik dan juga nenek-nenek, semuanya berpotensi untuk mengalami masalah ini. Biasanya rekahan …

Continue Reading
Uncategorized

Kalau Dah Merajuk

Assalamualaikum. Pernah merajuk? Atau pernah melihat ahli keluarga, orang tersayang atau teman merajuk? Penyakit merajuk ni boleh terjadi pada siapa-siapa saja. Baik yang tua atau yang muda. Yang besar atau kecil. Yang lelaki atau perempuan. Kenapa orang merajuk? Biasanya orang merajuk kerana hatinya marah. Antara sebab utama, tidak diberikan perhatian atau mungkin juga kerana berkecil …

Continue Reading