Sikap Melalui Bulan Kelahiran




Seorang kawan memberikan perkongsian tentang SIKAP MEALUI BULAN KELAHIRAN…
Macam best pulak…saya kongsikan di sini..:)



JANUARI

  • Mudah menyintai
  • Mudah melupakan saat dikhianati
  • Pandai menggoda
  • Romantis tapi kaku
  • Mudah cemburu
  • Mudah bergaul tapi pemalu

FEBRUARI
  • Sukar jatuh cinta
  • Menghargai pasangan
  • Jujur dan transparent
  • Sangat romantis

MARCH
  • Mudah menarik simpati
  • Pemalu tapi manja
  • Mudah cemburu
  • Mudah menyintai
  • Keras kepala
  • Setia dan romantis 
  • jujur

APRIL**
  • Sukar jatuh cinta
  • Tidak berani berterus terang
  • Pemalu
  • Inginkan perhatian
  • Mudah emosi
  • Romantis dan setia 
  • Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai

MAY
  • Mudah jatuh cinta
  • Baik dan jujur
  • Romants
  • Tidak suka diatur
  • Suka berkhayal
  • Hobi tidur

JUNE
  • Pandai menyenangkan pasangan
  • Setia
  • Pemaaf
  • Mudah emosi
  • Pelindung sejati

JULAI
  • Pandai menjaga diri
  • Suka didampingi tapi sukar dimengerti
  • Suka dan senang berterus terang
  • Mudah terluka dan lama pulih
  • Setia tapi mudah cemburu
  • Pendengar yang baik

AUGUST
  • Suka memimpin
  • Romantis
  • Penuh kasih sayang
  • Sangat sensitif
  • Mudah curang
  • Tidak suka di atur

SEPTEMBER
  • Suka mengkritik
  • Sangat sensitif dan emosi
  • Pandai dan sangat memahami
  • Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
  • Sukar melupakan jika hatinya terluka
  • Pandai menyimpan perasaan
  • Sopan

OKTOBER
  • Pandai berkomunikasi
  • Suka disayang dan menyayangi
  • Jujur dan ikhlas
  • Kuat cemburu
  • Romantis dan setia
  • Mudah emosi

NOVEMBER
  • Cermat dan teliti
  • Suka berahsia
  • Pendendam
  • Mudah emosi

DISEMBER
  • Mudah menyintai
  • Selalu tergesa-gesa
  • Bersikap kebudak-budakan
  • Menyintai sepenuh hati
Itulah serba sedikit kajian tentang sikap vs bulan kelahiran. Tak pasti lah…boleh percaya sepenuhnya atau tidak…huhu
Anda lahir bulan berapa???… 🙂 🙂



39 thought on “Sikap Melalui Bulan Kelahiran”

  1. saya Oktober baby. byk yang kena dgn diri….
    ada jugak yg tak kena…

    1. admin says:

      Oktober baby rupanya..kira lama lagi nak meningkat angka umur tu Chekgu…hehe

      Thanks 🙂

  2. pas banget kak saya suka postingan bulan oktober ni.. sepertinya kakak tengok kebiasaanku

    1. Aldino Sya says:

      ehm..ehm..!, mba aldini sayang dgn teteh cantik.. dgn Kak Fidah Juga..!

      oiyya Kak Fidah di bulan berapa ya Teh..? tau nda?!! huhuhu..

    2. admin says:

      Romantis rupanya Santika..hehe..
      Tentang pandai berkomunikasi..saya sangat setuju..
      Thanks komennya 🙂

    3. admin says:

      Ehem…Bulan April ya Jeng…
      Lampunya di bawa ke sini nanti..saya mau gosok..minta hadiah banyak-banyak 😀 😀

    4. Aldino Sya says:

      huhuhu.. padahal nanya sama Teh Cantik.. eee rupanya dijawab langsung oleh Kakak Cantik saya..hehehe

      oiyya.. hampir lupa. Makasi ya Kak atas penghargaan bulan disembernya.. suatu kehormatan tersendiri buat saya dan teman-teman yang mendapatkan..

    5. admin says:

      Oooiitttt…..Adik!!!
      Jawapan itu khas untuk si Jeng yea…Kalau yang namanya Orang, jangan dibaca…huhu

      You're welcome…thanks for supporting my blog .. 🙂

  3. Aldino Sya says:

    sepertinya saya ada di januari nih Kak,..hehee..
    amazing..!, bagus buat mengetahui sifat pasangan kita, kalaupun kebenaran dari sikap melalui bulan inih kalau dipersentasikan ..berada di kisaran 70-80 persen mendekati sikap orangnya..!,

    1. admin says:

      January Boy rupanya…

      Setuju..itu hanya sekadar panduan..ketepatannya belum pasti..
      Thanks komennya 🙂

  4. Wahh april keren ya 😀 hihi

    1. admin says:

      Sepakat kita ya Dindin 🙂
      April….hehe

  5. Ridha Harwan says:

    Kok saya semua bulan cocok semua hehehehe

    1. admin says:

      Tak mungkin lahirnya di semua bulan…hehe..

  6. tarikh lahir saya bulan oktober nih kak,memang banya yang sama dengan pribadi saya tapi ada pulak yang bebeda

    1. admin says:

      Ramai juga yang lahir bulan Oktober…
      Saya pun rasa tak semuanya sama..hehe
      Thanks Mas Yanto 🙂

    2. betul tuh kak,komentator disini banyak yang oktober

    3. admin says:

      Ya..setuju..
      Thanks Mas Yan

  7. Uda Wiky says:

    mantap nih saya yang bulan februari..hehe

    1. admin says:

      Ooo..February Boy…
      Tak lama lagi akan meraikan ulang tahun nampaknya..

      Terima kasih sudi ke sini 🙂

  8. err err…
    Sha Februari ! Betul ke tu…?? hahahhaa….. betul la rasanya… mihmih

    1. admin says:

      Hello February Girl…
      Buat suka-suka aje Sha…hehe..
      Thanks ya.. 🙂

  9. aishah nin says:

    thanks sharing 🙂

    1. admin says:

      Sama2 🙂
      Terima kasih juga sudi ke sini..

  10. SalbiahM says:

    saya April..kak Fidah pun sama ye..tapi macam banyak yang betul.

    1. admin says:

      Hai April Girl….
      Sekadar panduan..itu pun mungkin tak semuanya betul

      Happy wknd Sal 🙂

  11. saya juni mbak, tapi kalau untuk Mudah emosi, sepertinya ndak tu 😀

    1. admin says:

      Ooo…Jun baby…hehe
      Sekadar panduan sahaja..

      Terima kasih ya 🙂

  12. Khir Khalid says:

    Saya Disember.. lain macam je..
    sifat keremaja-majaan mungkin kot… 😀

    1. admin says:

      Wwwooo…December Boy..
      Ehem…kalau dah bapak2 budak..mungkin dah lain siket kot…:D 😀

      Thanks Khir..and happy wknd 🙂

  13. tak akurat ya 😀
    april kasian

  14. byk yg betul bulan saya tu …

  15. Pha Is says:

    ada yg kena kebanyakannya berlawanan langsung.. hehehe

  16. Ada yang tepat
    Ada yang tidak terdapat
    Ya tapi utulah firasat

    🙂

  17. mampir lagi ke kak fidah ternyata belum update artikel toh
    kalau gitu saya nikmati sajian sikap ini saja.
    ayo semangat kak

  18. Cik Zaza says:

    mungkin ada benarnya.. saya lahir bulan disember..

  19. hainom OKje says:

    Tentulah baca bulan bulan yg berkaitan jer hihi….okje, babbyg suka beremosi tu mcm betul jer hihi

  20. Lynn Munir says:

    Saya Leo. Rasanya ada ' kebetulan ' di situ.

  21. Sikap dan tabiat manusia tak bisa diketahui dari tanggal lahir ia hanya Allah SWt yang mengetahui

Leave a Reply

Related Post