Uncategorized

Bintang Di Langit

Assalamualaikum “This evening late, i went to the door, and then to the gate, there were more stars…and more” Biasa melihat bintang di langit?…Cantikkan.. Kalau dulu bintang menjadi petunjuk dalam perjalanan atau pelayaran, kini, kajian ke atas bintang telah menjadi “petunjuk” kepada kebesaranNya. “Kami telah menciptakan gugusan bintang (di langit) dan Kami menghiasi langit itu …

Continue Reading
Islam

Allah Menjawab Al Fatihah Kita

Assalamualaikum Ramai orang yang tergesa-gesa membaca Al Fatihah terutamanya ketika solat, seakan-akan mahu segera menghabiskan solat. Sebenarnya sewaktu kita selesai membaca setiap baris ayat dari surah Al Fatihah, Allah akan menjawab setiap ucapan kita. Ketika kita mengucapkan “AlhamdulillahiRabbil ‘alamin”. Allah menjawab “HambaKu telah memuji Ku” Ketika kita mengucapkan “Ar-rahmanir-Rahim”, Allah menjawab “HambaKu telah mengaggungkan Aku” …

Continue Reading
Cerita

Avon Makeover

Baru-baru ni dapat katalog Avon… Dah lama sebenarnya tak beli barangan Avon..tapi hari tu gatal kaki pulak pergi singah kat butik dia dan membeli…Ha…kan dah dapat katalog lagi suruh beli dan beli lagi..Tapi kalau tengok harganya agak berpatutan juga. Sebenarnya..jenama Avon sudah sinomim dengan kaum wanita sejak dulu lagi. Produknya pun, pelbagai. Daripada kosmetik, perfume, …

Continue Reading