Pelangi Petang




Subhanallah…cantiknya pelangi

Gambar ini saya ambil sewaktu dalam perjalanan ke stesyen komuter tadi..
Dah lama tak tengok pelangi..rasa jakun pulak… 😀

Teringat kat lagu Pelangi Petang, nyanyian Allahyarham Sudirman Hj Arshad…

“Engkau tiba bagaikan pelangi..
Tak bercahaya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan hati ini…

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang belalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua……”

Sekian. Wassalam.

15 thought on “Pelangi Petang”

  1. kehidupan,
    memang datang dan pergi… hurm… sedih bila sebut pasal pelangi petang ni…

    1. admin says:

      Sayu hati…kan
      thanks Sha 🙂

  2. Cilembu thea says:

    Pelangi..pelangi..alangkah indahmu, merah, kuning, hijau di langit yang biru, pelukismu AGung..siapa gerangan…pelangi…pelangi..Ciptaan TUHAN.
    indahnya pelangi petang itu ya

    1. admin says:

      Pelangi petang muncul
      Setelah hujan pergi
      Indahnya tujuh warna
      Ciptaan Tuhan yang maha esa

      Salam Jumaat Mang..
      Terima kasih atas komennya.. 🙂

  3. Belog Santai says:

    Suka tengok pelangi..macam relief gitukan…

    1. admin says:

      Suka sangat tgk pelangi petang tu Raudzah…
      masa saya ambik gambar tu..security guard kat situ macam pelik aje..hehe

    2. admin says:

      Thanks Raudzah… 🙂
      Salam Jumaat

  4. Umi Nazrah says:

    kat fb, ada gambar pelangi dabel. sangat cantik 🙂

    1. admin says:

      Wah..nanti boleh tgk..
      terima kasih umi nazrah…sudi ke sini
      salam kenal ya.. 🙂

  5. Khir Khalid says:

    Subhanallah… lama dah tak berpeluang tengok pelangi… mmg cantik.. 🙂

    1. admin says:

      Cantik…saya suka tengok
      thanks Khir 🙂

  6. Gee Lion says:

    Komuter mane tu kak fidah..
    saya pun selalu naik komuter jugak.. hehe..

    1. admin says:

      Kat stesyen BNM….Entri ni pun ditulis kat dalam komuter..sbb tak sabar2 nak cerita pasal pelangi
      Thanks Gee..salam hujung minggu 🙂

  7. cantiknyaa..sy suka sgt pelangi

Leave a Reply

Related Post