Uncategorized

Adakah Awak Kawan Saya?

Assalamualaikum…
Saya terjumpa pada beberapa quotations tentang kawan sejati di fb.

Mungkin itu jugalah lumrah kehidupan…seperti yang selalu disebut dalam pepatah lama..”kawan ketawa ramai..kawan menangis, belum tentu ada”

Apa-apa pun..just do our best to be a good friend..kalau tak dapat selesaikan masalahnya sekali pun…menjadi pendengar yang baik juga mungkin sudah mencukupi…

Sekian. Wassalam..

Sumber gambar : fb

21 thoughts on “Adakah Awak Kawan Saya?”

  1. aiza pernah ada kawan yang ciri macam si A.. dia bukan jenis yang suka mendengar luahan masalah kawannya.. dah lama kenal dia baru aiza tahu dia tak boleh dengar masalah orang sebab tak nak serabutkan fikirannya.. tapi sebenarnya dia suka membantu kawannya dalam bab lain, contohnya minta tolong dia membeli barang dia ok je.. bukan semua orang boleh menjadi pendengar yang baik.. sehingga sekarang dia masih menjadi kawan baik aiza..

  2. Kawan ketawa mmg ramai, terlalu ramai & senang dicari dgn memetik jari shj.. kawan menangis mmg susah dicari.. nak harapkan si A, mungkin dia pun ada masalah yg tersendiri & adakah kita sanggup dngr pula permasalahan dia… Tetapi kesemuanya membantu kita utk menjadi insan yg sempurna. Apapun, kawan baik kita adalah diri kita sendiri… hanya diri kita penasihat yg terbaik utk kita dgn izinNya.. dengar & percaya dgn suara hati.. 😀

    1. Setiap org mempunyai cara yg berbeza…dan saya rasa..org perempuan selalunya memerlukan kawan baik utk berkongsi kisah suka duka…tapi yg pasti..Si A bukanlah org nya..:D 😀
      Salam hujung minggu Khir

  3. setuju sis "kawan ketawa ramai..kawan menangis, belum tentu ada"

    ya saya ada kwan mcm a..bayak kawan n ragam..bkan smua org bleh dgr masalah kita dan bukan smua org bleh luahkan perasaan..dan bkan smua org mampu selesalkan masalah kita..pucuknya mintak pendapat or panduan dri org lain..solutionya kita yg kena olah sendiri 😛
    klik..

    1. Betul tu Sobri..ramai org..bnyak ragam..kawan2 cuma boleh beri pandangan dan nasihat..solutionnya terletak pada diri sendiri..thanks 🙂

  4. Not everybody has the chance to have friends who are willing to do both. But I am sure if we are one of them, who are ready to put ourselves in both situations, In Shaa Allah, when we need ones, there's always somebody for us..And I am sure Fidah is one of them…

  5. Mencar kawan yg baik ni umpama mencari permata di kumbahan. Nasib baik jumpa. Nasib tak baik bergelumang kumbahan je la kita ni. Redha aja la. Salam khamis Fidah.

Leave a Reply