Uncategorized

Cik Puteh

Entri saya kali ni nak cerita pasal kucing…..
Semenjak minggu lalu, kucing ni selalu pulak datang ke rumah kami..
Sebelum pergi kerja dia ada depan pintu
Balik kerja pun dia ada kat depan pintu
Bila bukak pintu rumah, confirm dia meluru masuk
Tempat pertama yang dia akan tuju adalah akuarium ikan anak saya
Tengok akuarium macam tegok tv
Macam geram aje dia tengok ikan-ikan tu..hehehe
Anak-anak saya pun dah sayang kat dia..
Nama pun dah siap-siap bagi..’Cik Puteh’
Sebab bulunya memang putih 
Nak dibela betul-betul takut kucing orang
Tak pasal-pasal pulak bergaduh nanti..
Tapi, kucing ni memang comel dan bijak
Dan saya sendiri pun memang sukakan kucing
Harap-harap kucing ni tak ada tuannya
Jadi bolehlah kami pelihara dia….

Sekian.Wassalam

20 thoughts on “Cik Puteh”

Leave a Reply