Cerita Family

Back To School

Assalamualaikum Minggu lepas, kerajaan telah memgumumkan bahawa sesi persekolahan akan bermula 1 Mac 2021. Dan hari ini…pasti Mak Ayah sudah mula sibuk membuat persiapan untuk anak-anak. Maklumlah sudah lama duduk di rumah. Anak-anak pun sudah semakin membesar. Anak bungsu saya pun sudah lebih tinggi daripada saya sekarang…huhu. Semalam, saya cuba ke kedai pakaian sekolah untuk …

Continue Reading
Cerita Family

1 Februari 2021

Assalamualaikum. Pejam celik. Pejam celik. Dah masuk bulan ke 2 tahun 2021. 1 Februari adalah Hari Wilayah. Jadi Mak cuti hari ni. Buat apa hari ni? Mak mulakan hari dengan senyuman dan sarapan. Minum kopi dulu β˜•πŸ˜ Lepas sarapan…Mak tengok pokok-pokok depan rumah. Sambil di temani oleh kucing hitam kesayangan. Logan namanya. Lepas tengok pokok2 …

Continue Reading
Cerita Kopi Coffee

Promosi Helba Coffee

Awak suka minum kopi? Ada berita baik untuk penggemar kopi. Whitebarley Enterprise ada buat promosi untuk helba coffee. Kenapa harus minum helba coffee? Sebagaimana yang kita sedia maklum, kopi dapat membantu untuk kekal fokus. Rasanya pun sedap…β˜• Tapi, helba coffee ini lebih istimewa daripada kopi biasa ada campuran halba dan ramuan lain. Apakah keistimewaan halba? …

Continue Reading
Travel

Ombak dan Pantai

Assalamualaikum Alhamdulillah. Berkesempatan juga pergi ke pantai di hujung tahun 2020 ini. “Di hempas ombak, terdampar buih, menanti saat pulang ke laut. Begitu rindu, dipisah takdir…” – Lagu, Bertakhta di hati Laut biru. Cantik sangat. Saujana mata memandang. “Sesampainya di laut. Ku khabarkan semuanya. Kepada ombak, kepada karang, kepada matahari. Tetapi semuanya diam, tetapi semuanya …

Continue Reading
Product Review

Nasi Baryani Bocah Lanang

Assalamualaikum… Alhamdulillah. Hari cuti. Bolehlah balik ke kampung. Kali ni berkesempatan nak beli Nasi Baryani Bocah Lanang di Benut, Pontian, Johor. Tak rugi beli. Sebab sedap. Tak menyesal kena tunggu (sebab masa sampai di gerai, nasi dah habis. Kena tunggu nasi baru sampai). Lagi ok kan…sebab dapat nasi panas 😍. Ok. Tak perlu cerita panjang-panjang. …

Continue Reading
Hobby

Bunga

Assalamualaikum Semenjak ada kedai bunga baru di Bangi, dah jadi aktiviti mingguan pulak nak pergi melawat kawasan…πŸ₯°πŸŒΌπŸŒΊ Macam jadi satu terapi minda pulak bila tengok bunga segar dan berwarna warni. Suka?…Ya. Suka sangat. Terang mata Mak dapat tengok bunga… Kenapa perempuan suka bunga? Bunga cantik dan berwarna warni Bunga simbol romantik (katanya) Ada bunga yang …

Continue Reading